چیلر تراکمی و کمپرسور

روش انتخاب انواع فیلتر درایر قسمت سوم

روش انتخاب انواع فیلتر درایر

روش انتخاب انواع فیلتر درایر

اسیدی شدن سیستم

اسیدها- مبردهای فریونی به خودی خود بسیار پایدار هستند. حتی اگر تحت دمای بالا قرار بگیرند. هرچند تحت شرایطی می توانند به فرم اسید دربیایند. برای مثال مبرد R22 در دمای بالا دچار شکستن ساختار می شود. و به فرم اسید هیدروکلریک در می آید.

البته این اتفاق در حضور برای مثال جرقه تولید شده در هنگام سوختن سیم پیچ می افتد. عکس العمل مبردها با آب باعث هیدرولیزه شدن و تشکیل اسیدهای هیدروکلریک و هیدروفلویوریک می شود. این اسیدها را می شود در نظر نگرفت. اما در شرایط با رطوبت زیاد و دمای بالای سیستم هیدرولیز اتفاق می افتد.

دما در اینجا نقش کاتالیزر را بازی می کند و باعث خوردگی شدید اجزای سیستم می شود.

نوع دیگر اسیدی شدن سیستم ، اسیدهای ارگانیک است. که حاصل شکستن ساختار روغن است. این اسیدها زمانی که روغن های POE یا پایه پلی استر با آب واکنش می دهند، بوجود می آید. دمای بالا می تواند باعث شکستن ساختار روغن شود. و محصول شکستن ساختار روغن های معدنی و آلکیل بنزین ساختاری لجن مانند و گاهی اوقات کربن پودری است.

 

دمای بالای دیسچارج

دما در سیستم های مختلف متفاوت است. و دمای 130 درجه سانتی گراد در خروجی شیر دیسچارج کمپرسور بعضی از سیستم ها غیر معمول نیست. و دمای 150 درجه سانتی گراد تحت شرایط مشکل دار بوجود می آید. دلایل معمول این اتفاق هم کثیفی کندانسور، نسبت تراکم بالا، سوپرهیت بالای گاز ساکشن، خرابی فن ها و موارد دیگر است.

در مجموع دمای بالای دیسچارج می تواند نقش کاتالیزر برای شکستن ساختار روغن ایفا کند. نشانه مشخص این اتفاق وجود ذرات آهن در کارتر کمپرسور است. مس هم مانند آهن است اما سرعت واکنش کمتر است هرچند نتیجه پایانی یکی است. این اتفاق باعث بوجود آمدن لجن و خوردگی کمپرسور و سیستم می شود. در مجموع هوا باعث تسریع زوال روغن می شود.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *