آموزش چیلر و سردخانه

تنظیم ترموستات سردخانه

تنظیم ترموستات سردخانه

تنظیم ترموستات سردخانه : تنظیم ترموستات در چیلرها و به خصوص سردخانه ­ها دارای اهمیت زیادی است در تصویر یک نوع ترموستات شرکت دانفوس را می­بینید که رِنج قابل تنظیمی دارد و به صورت عقربه­ ای است این ترموستات دارای دو ردیف اندازه است ردیف سمت چپ رِنجش هست و ردیف سمت راست اختلاف هست دیف­رنشیال مان است. ردیف سمت چپ رِنج را تنظیم می­کنیم برای مثال چهل و دیف را بر روی پانزده می­گذاریم همینطور که می­بینیددر یک نمودار سینوسی یک محدوده­ی عملکرد تموستات را می­بینید پس از چهل تا پانزده یعنی بیست و پنج تا محدوده­ی عملکرد ترموستات داریم. ترموستات در این رِنج عمل می­کند و ONو OFF و محدودیت سینوس را می­بینید ON و OFF در این محدوده انجام می­شود برای اینکه تنظیمات را انجام دهیم وقتی که پیچ تنظیم را راستگرد می­چرخانیم یا ساعتگرد می­چرخانیم دما هم افزایش پیدا می­کند و همینطور وقتی که به سمت پاد ساعت گرد می­چرخانید دما کاهش پیدا می­کند.

 نکته:ما این اختلافی که صحبت کردیم باید با دقت تنظیم شود بعضی مواقعه هست که ما نمی­خواهیم کمپرسور مدام روشن و خاموش شود پس بنابراین اختلاف را بالا می­گیریم که خاموشی و روشن شدن کمپرسور را کم کنیم و کمپرسور زمان بیشتری را کار کند و طول عمر کمپرسور افزایش پیدا کند

با هم به تماشای ویدیوی تنظیم ترموستات سردخانه می نشینیم

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.
برای مشاوره با مهندسان گروه مهندسی مهر اسپند با شماره 09123873563 تماس بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *