تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی­

کمپرسورهای مدل:

  • 2(Y) .. 4N.2(Y)
  • W2TA .. W4NA
  • محتوا
  • عمومی
  • بازرسی از سیل شافت
  • درآوردن
  • نصب

 عمومی General

این سری از کمپرسورهای پیستونی بیتزر درایو باز، دارای سیل حلقوی کشویی با کیفیت بالا در انتهای درایو هستند. این شامل یک قطعه چرخشی و یک واحد ثابت است (شکل 1 را ببینید). این دستورالعمل تعمیر و نگهداری جایگزین سیل شافت است.

کارمندان مجاز کلیه کارها روی سیستم های کمپرسور و برودتی فقط توسط پرسنل تبرید انجام می شود که در کلیه کارها آموزش دیده و راهنمایی شده اند. مهارت و دانش تخصصی پرسنل تبرید مطابق با دستورالعملهای معتبر مطابقت دارد.

بازرسی از سیل شافت Inspection of the shaft seal

بازرسی قسمت سیل شفت به طور کلی لازم نیست. با توجه به افزایش قابلیت اطمینان عملیاتی، توصیه می شود در رابطه با تغییر روغن، عیوب موجود در روغن و همچنین در فواصل منظم هنگام کار با دمای بالای دیسچارج و دمای روغن، سیل را بررسی کنید. توجه ویژه ای به ترک های حلقه O رینگ و همچنین رسوبات سایش، تغییر فرم مواد ، آبکاری کربن روغن و مس در حلقه آب بندی کنید. میزان نشت روغن 0.05 cm3 در ساعت در میزان قابل تحمل است.

علل خرابی های احتمالی Possible failure causes

  • عدم روغنکاری
  • روغن کافی نیست
  • غلظت بالای مبرد در روغن
  • علت فرسودگی شدید چرخ دنده ها
  • نسبت زیاد آلودگی در روغن
  • علل نشت در انتهای درایو
  • لقی محوری بیش از حد بزرگ میل لنگ
  • کشش تسمه بیش از حد بالا
  • شکاف تسمه
  • دلیل سخت شدن و ترک خوردگی حلقه های O و / یا روغن کربن
  • گرمای بیش از حد
  • علل ایجاد لرزش های شدید
  • -نصب نادرست اتصال کوپل یا قرقره درایو
  • پولی به اندازه کافی صاف نیست
  • پولی یا کوپلینگ جابجا شده

  حذف Removal

سیل های شافت با توجه به مبرد و روغن متفاوت است. سیل شفت مورد نیاز را مطابق لیست قطعات یدکی مربوطه انتخاب کنید (2 کمپرسور سیلندر پیستونی: KE-130 و 4 سیلندر: KE-140).

 آماده سازی Preparation

 ابزار Tools

  • اسپانرها
  • دهانه شش گوش
  • قفل پیچ شش ضلعی شش گوش
  • چکش پلاستیکی
  • قلاب برای جدا کردن واحد چرخش
  • خراش دهنده و صاف کننده برای از بین بردن واشر باقی مانده است
  • صاف کننده ای برای صاف کردن سطح شافت
  •   شکل 1. سیل شفت کمپرسور

    شکل 1. سیل شفت کمپرسور

                                             برداشتن سیل شفت Removing the shaft seal

هشدار! کمپرسور تحت فشار است! آسیب های جدی امکان پذیر است. فشار را در کمپرسور رها کنید! عینک ایمنی بپوشید! مطابق سیستم درایو،

حذف:

  • پولی متحرک و موتور یا هوزینگ کوپلینگ، کوپلینگ و خار موازی پیچ های ثابت پوشش سیل (در شکل 1) را شل کنید. به یاد داشته باشید که فنر سیل شافت نیرو وارد می کند!
  • در صورت لزوم، پوشش سیل را با چکش پلاستیکی رها کنید.
  • واحد ثابت را جدا کنید.
  • واشر باقی مانده را بردارید.
  • واحد چرخش را از روی شافت به دقت بکشید. بنابراین:
  • کمپرسور 2 سیلندر: قلاب ها را در پشت واحد چرخش قرار دهید.
  • کمپرسور 4 سیلندر: قلاب ها را برای جدا کردن در شیار قرار دهید.
  • توجه! آسیب احتمالی به سطح شافت! در هنگام بیرون کشیدن، واحد چرخان را خم نکنید و پین را نکشید!

نصب Mounting

 توصیه می شود در رابطه با تعویض سیل شفت، میزان محوری میل لنگ را نیز بررسی کنید. توضیحات مربوط به دستورالعمل تعمیر و نگهداری KW-520 را ببینید.

آماده سازی Preparation

ابزارهای آماده را همانطور که در فصل 3.1 شرح داده شده است نگه دارید. محفظه سیل شفت، فلنج و شافت را کاملاً تمیز کنید. با دقت هرگونه آلودگی را حذف کنید. در صورت لزوم سطح آن را با پارچه صاف و خیس شده در روغن صاف کنید.

هنگامی که مشکوک به فرسودگی قطعات درایو (روغن آلوده، رسوبات قوی) هستید، نیاز به تعویض کمپرسور یا تعمیرات اساسی را در نظر داشته باشید.

قطعات تعویض را آماده را نگه دارید

  • سیل شفت مناسب برای مبرد را انتخاب کنید.
  • سیل تعویضی باید در بسته بندی محافظ تا قبل از نصب باقی بماند تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به حلقه های کشویی، انجام مراقبت دقیق نیز ضروری است.
  • واحد ثابت و چرخان را با هم تعویض کنید (سیل کامل شافت).
  • به هیچ وجه از حلقه های قدیمی او رینگ O استفاده نکنید!
  • سیل شفت را در موارد زیر عوض کنید
  • سایش قوی روی رینگ گرافیتی
  • آبکاری مس
  • رسوبات کربن روغن

نصب سیل شافت Mounting the shaft seal

  • حلقه کشویی، حلقه های O او رینگ و شافت را با روغن تبرید تمیز روغنکاری کنید. با این حال، سطح واشر یا سطح فلنج را روغن نزنید!
  • سوار کردن واحد چرخان Mounting the rotating unit
  • واحد چرخش را با حرکت چرخش سبک بر روی شافت به داخل بفرستید.
  • پین درایو باید توسط قفل داخل شیار مربوطه قفل شود.
  • واحد چرخان را حل دهید تا در مقابل شانه در شافت قرار بگیرد.

نصب واحد ثابت Mounting the stationary unit

شکل 2 پوشش سیل با لوله تخلیه روغن

شکل 2 پوشش سیل با لوله تخلیه روغن

 پیچ های اتصال را به طور مساوی و به ترتیب بر روی محور گشتاور محکم کنید (گشتاور محکم کردن 40 نیوتن متر).

نصب لوله تخلیه (اختیاری)

 درپوش لوله تخلیه را جدا کنید. موقعیت نصب را ببینید شکل 2.

  • از طریق لوله تخلیه می توان سرریز روغن را اندازه گیری کرد.
  • لوله می تواند به عنوان یک تله شکل بگیرد
  • مانند شکل 2 می تواند به عنوان محافظی در برابر نشت هوا به سیستم عمل می کند.

    کارکرد سیل شفت

در دوره کارکرد سیل شفت جدید ممکن است افزایش نشت روغن (حدود 250 ساعت) رخ دهد.

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

تعویض سیل شفت کمپرسور بیتزر پیستونی

گروه مهندسی مهراسپند

 

چیلر تراکمی

تعویض سیل شفت کمپرسور اسکروفروش سیل شفت کمپرسور بیتزر