آموزش چیلر و سردخانه

تعمیر کمپرسور اسکرو فراسکلد

تعمیر کمپرسور اسکرو فراسکلد

تعمیر کمپرسور اسکرو فراسکلد : کمپرسور 110 تُن فراسکلدی که مشاهده میکنید. به کارگاه گروه مهندسی مهر اسپند ارسال شد. علت خرابی این کمپرسور را سوختن سیم‌پیچ عنوان کرده اند . پس از باز کردن کمپرسور می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که چه مشکلی برای این کمپرسور به وجود آمده است. یک سری نکات وجود دارد در تعمیرات کمپرسور و تعمیرات چیلر که مربوط به تعمیرکارنیست . امروز قصد داریم در مورد این نکات صحبت کنیم.
سیم‌پیچ کمپرسور را از کمپرسور خارج کردیم. این سیم‌پیچ نسوخته، اما یکی از سیم‌ها قطع شده است. سیم‌های ترمیستور همانطور که ملاحظه‌ می‌کنید، جویده شده اند. داخل قسمت oil separator، شما تکه‌های سیم‌هایی که مربوط به ترمیستور هستند را‌ می‌بینید. همینطور بر روی oil separator، تکه‌های عایق را مشاهده‌ می‌کنیم که برای ترمیستور هست. اما چه اتفاقی افتاده و چرا این سیم‌ها تکه تکه شده اند؟ این کمپرسور تا به حال تعمیر نشده سیم‌پیچ فابریک هست و کمپرسور هم تا به حال باز نشده و مشاهده کردیم یکی از سیم‌ها از داخل دچار قطعی شده است. الان در سیم‌پیچ، عایق زخمی شده است و همینطور،عایق ترمیستور نیز جویده شده است. این پارگی عایق باعث شده که سیم ها آزاد شود و امکان اتصال به بدنه را پیدا کند. سیم در این نقطه اتصال به بدنه پیدا کرده، چرا باید چنین مشکلی به وجود بیاید؟سیم ها به قسمت مکانیکی برخورد داشتند و این برخورد به قسمت مکانیکی باعث زخمی شدنشان شده و نتیجه این اتفاق این بوده که اینطور تصور شده که سیم‌پیچ سوخته ولی ما در قسمت مکانیکی‌ می‌بینیم که هیچ مشکلی وجود ندارد.

تعمیر کمپرسور اسکرو فراسکلد

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *