چیلر تراکمی و کمپرسور

تعمیر چیلر اسکرو مهر اصل

تعمیر چیلر اسکرو مهر اصل

تعمیر چیلر اسکرو مهر اصل

در پی یک تماس از وجود خرابی های بسیار زیاد در کمپرسور های اسکرو دو دستگاه چیلر به محل پروژه مراجعه کردیم کارشناسان فنی شرکت مورد نظر عنوان می کردند. که در طی یک سال ۲ دستگاه کمپرسور ۶۰ تن پنج بار تعمیر شده اند. و برای نصب مجدد قصد دارند مشکلات موجود را برطرف کنند. و از ما خواستند که مشکلات را برآورد کنیم.

ما کمپرسورها را نصب و راه اندازی کردیم و بعد از راه اندازی متوجه وجود مشکلات زیادی شدیم این مشکلات شامل موارد زیر بود

  1. کنترل ظرفیت کمپرسور اشتباه بود
  2. میزان سوپرهیت به شدت بالا بود
  3. ظرفیت کندانسور پایین بود
  4. گردش هوا از روی کویل های اواپراتور به درستی وجود نداشت
  5. اکسپنشن ولو های الکترونیک به درستی تنظیم نبودند

خرابی کمپرسور

وجود هر یک از این مشکلات در یک چیلر می تواند باعث خرابی کمپرسور شود. بنابر این باید دقت کرد که از راه اندازی چیلر جداً خودداری کرد ما مراحل کاری که انجام دادیم به قرار زیر بود منطق کنترل را بر روی کنترلر  تنظیم کردیم. و برنامه را اصلاح نموده ایم و پس از آن یک درایو برای اکسپنشن و نصب کردیم و تنظیمات درست را انجام دادیم و همچنین نمایشگر برای درایو نصب کردیم تا بتوان میزان سوپرهیت را به دقت مشاهده کرد.

 

پس از این کار ما اقدام به برآورد هوای گذری از کویل کردیم. و اصلاحات بر روی کانال کشی انجام شد پس از انجام تمام این موارد کمپرسور استارت شد اما پیشنهاد شد فن های کندانسور با استفاده از اینورتر در مدار بیایند و همچنین دو دستگاه اینورتر ۷۵ کیلو وات بر روی کمپرسورها نیز نصب شد که نتیجه آن کارکرد بسیار نرم کمپرسور بود. توجه کنیم زمانی که کمپرسوری خراب می‌شود باید کمپرسور مورد نظر را تعمیر کرد. اما نصب مجدد آن اشتباه است. زیرا مشکل درسیکل  وجود دارد و باید مشکل برطرف  گردد در غیر اینصورت منتظر خرابیهای مجدد باشیم.

 

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره و راهنمایی در زمینه تعمیر چیلر اسکرو مهر اصل می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *