تاسیسات

تعمیر پمپ وکیوم تسمه ای

تعمیر پمپ وکیوم تسمه ای

تعمیر پمپ وکیوم تسمه ای

در این فیلم می توانید با اجزای پمپ وکیوم دو مرحله ای (two stage) و تعمیر پمپ وکیوم تسمه ای آشنا شوید. و در عین حال علل بوجود آمدن مشکلات برای پمپ های وکیوم را نیز مشاهده کنید. پمپ های وکیوم روغنی، در صورت روغن کاری نامناسب دچار خط افتادگی در قسمت سیلندر می شوند. و همینطور تیغه های کارتریچ نیز دچار ساییدگی می شوند. و در نتیجه راندمان و مکش مورد نیاز پمپ کاهش می یابد. بایستی در زمانهای مناسب اقدام به تعویض روغن نمود. تا از بوجود آمدن چنین مشکلاتی و صرف هزینه های تعمیرات پمپ وکیوم خودداری نمود.

در سیستم های تبرید وکیوم پمپ پاشنه آشیل سیکل تبرید است. فرقی نمی کند سیکل تبرید جذبی باشد یا تراکمی. زمانیکه یک سیکل تراکمی را راه‌اندازی می‌کنیم بایستی توجه کنیم در ابتدا خلأ عمیق بسیار مهم است. زیرا بدون خلا عمیق نمی‌توان راندمان خوبی از چیلر گرفت. و باعث می شود کمپرسور آسیب ببیند.

 

در چیلرهای جذبی داستان کمی متفاوت است. زمانی که پمپ وکیوم به درستی کار نکند می تواند باعث خوردگی های مکانیکی بسیار زیادی شود. و همچنین افت شدید راندمان و تبخیر مبرد در اواپراتور را بروز دهد. بنابراین توصیه اکید می شود پمپ وکیوم را حداقل هر ۶ ماه یکبار تست کنید. تا از سلامت پمپ وکیوم اطمینان داشته باشید.

نکته بعدی در نگهداری پمپ وکیوم در چیلرهای جذبی است. در چیلرهای جذبی به دلیل اینکه مواد خورنده و شیمیایی به همچنین بخار آب می‌تواند وارد پمپ وکیوم شود امکان آسیب به پمپ وکیوم وجود دارد. و مراقبت های پیشگیرانه هفتگی باید برای پمپ وکیوم لحاظ شود.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *