آموزش چیلر و سردخانه

بیش از حد شارژ کردن سیستم – قسمت نهم

بیش از حد شارژ کردن سیستم - قسمت نهم

بیش از حد شارژ کردن سیستم – قسمت نهم

در سیستم های تبرید یکی از عوامل مهم در راه اندازی و کارکرد درست کمپرسور شارژ گاز کمپرسور می باشد. زیرا در صورت عدم شارژ درست چندین مشکل پشت سر هم به وجود می‌آید. در ادامه چند نمونه از این مشکلات را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

بیش از حد شارژ کردن سیکل تبرید

زمانی که سیکل تبرید را بیش از حد شارژ می‌کنیم باعث می‌شود میزان سوپرهیت به شدت بالا رود و افزایش دمای گاز مافوق گرم یا همان سوپرهیت باعث شود سیم پیچ کمپرسور افزایش دما پیدا کند همچنین دمای دیسچارج نیز بالا  رود و با افزایش دمای دیسچارج احتمال تجزیه گاز و روغن به وجود می آید. و همچنین باعث سوختن سیم پیچ می‌شود. یکی از مواردی که باعث آسیب در این حالت می‌شود گشاد شدن سوراخ گژنگپین است و همچنین سوپاپ ها هم دچار پدیده خستگی می شوند و می شکنند. این موارد در حالت کلی باعث خرابی شدید کمپرسور میشود.

کم شارژ کردن گاز سیکل تبرید

زمانی که مبرد به اندازه کافی در سیکل شارژ نمی شود دوباره مشکلات زیادی به وجود می‌آید این مشکلات شامل خوردگی سیلندر ها و خرابی رینگ ها و همچنین سوپرهیت بالا است با سوپرهیت بالا و کاهش راندمان در اواپراتور باعث می‌شود راندمان کلی سیکل به شدت پایین بیاید نتیجه نهایی این اتفاق خرابی کمپرسور و یا سوختن سیم پیچ است خرابی هایی که در این حالت به کمپرسور تحمیل می شوند بسیار شدید هستند.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. جهت طرح سوال هنگام بیش از حد شارژ کردن سیستم می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *