برگشت مایع در کمپرسورهای پیستونی

برگشت مایع در کمپرسورهای پیستونی

رفتار کمپرسورهای تبرید در مورد برگشت مایع متفاوت است. برای مثال در ابتدا کمپرسورهای پیستونی را بررسی می‌کنیم:
در کمپرسورهای پیستونی برگشت مایع می تواند باعث خوردگی قطعاتی که روغنکاری می‌شوند مانند بوشها شاتون ها دیواره سیلندر و گژنگپین ها شود. و یا در بعضی از مواقع باعث شکستن قطعات مکانیکی از قبیل شاتون ها میلنگ و پیستون ها می شود.

اما در کمپرسورهای اسکرو وضعیت کمی متفاوت است. کمپرسورهای اسکرو نسبت به برگشت مایع دارای حساسیت کمتری نسبت به کمپرسور های پیستونی هستند. اما برگشت مایع به کمپرسور های اسکرو می‌تواند باعث شکستن روترها خوردگی شدید دیواره های سیلندر و خرابی بلبرینگ ها خوردگی بلبرینگ ها و شکستن قفسه بلبرینگ ها شود.

در مورد کمپرسورهای اسکرال نیز برگشت مایع می توانند باعث خرابی بوش ها و یا در موارد نادری باعث شکستن حلزونی های نری و مادگی شود. که همان حلزونی های ثابت و متحرک هستند. بوش اویل پمپ اولین قطعه ای است که از برگشت مایع آسیب می بیند.

پس در هنگام نگهداری از چیلرهای تراکمی و شارژ گاز و راه اندازی نیاز به اندازه گیری سوپرهیت و برآورد دقیق میزان آن وجود دارد. سوپرهیت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم دیدی دقیق نسبت به وضعیت کارکرد سیکل داشته باشیم.

برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *