بیش از حد داغ شدن کمپرسور

باز کردن سرسیلندر کمپرسور کریر

بیش از حد داغ شدن کمپرسور باعث کربونیزه شده سوپاپ ها و قسمت سرسیلندر می شود و همچنین برگشت مبرد به صورت مایع و ورود آن به سرسیلندر باعث شکستن سوپاپ ها می شود. کمپرسوری که مشاهده می‌کنید بیش از حد داغ شده است و یا به عبارتی overheating در آن اتفاق افتاده است.

ولوپلیت سرسیلندر را باز می‌کنیم. این کمپرسور به تازگی تعمیر شده اما قسمت دیسچارج آن کربنیزه شده و در آن کربن وجود دارد. که علت آن بیش از حد گرم شدن کمپرسور هست. یکی از نشانه‌های بیش از حد داغ شده یا overheating در کمپرسورها، کربنیزه شدن دیسچارج است. که با یک باز کردن ساده می‌توانید متوجه این اتفاق شوید. اگر چه در این کمپرسور overheating یا بیش از حد گرم شدن کمپرسور مدت بسیار کمی طول کشیده است. اما برای پیشگیری آن را باز کردیم و اقدامات لازم را انجام دادیم.

مواردی که باعث خرابی کمپرسور می شوند:

  • ضربه زدن slugging
  • بیش از حد گرم شدن overheating
  • نقص در روغن کاری lack of lubrication
  • از دست دادن روغن loss of oil
  • برگشت مایع refrigerant floodback
  • نقص در برق تغذیه موتور electric motor failure

علت خرابی کمپرسور را در درون سیستم خود ببینید.

برای دیدن فیلم در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

برای مشاوره بیشتر و تعمیر کمپرسور خود با کارشناسان ما در تماس باشید.