چیلر تراکمی و کمپرسور

اویل پمپ کمپرسور کوپلند

اویل پمپ کمپرسور کوپلند

اویل پمپ کمپرسور کوپلند

قلب کمپرسورهای تبرید را می‌توان اویل پمپ کمپرسور نامید. در کمپرسورهای پیستونی حساسیت این قسمت بسیار بالا است. و در صورت کارکرد اشتباه و یا وجود ایراد در این قسمت تمامی کمپرسور آسیب‌ شدیدی خواهد دید.
بنابراین کارکرد درست اویل پمپ بسیار حائز اهمیت است. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که تنظیمات اویل پمپ  دستکاری می‌شود. و فشار خروجی پمپ زیاد کم یا زیاد میشود . در صورتی که فشار اویل پمپ تنظیم نباشد و میزان درستی نباشد می تواند باعث خرابی های زیادی در کمپرسور شود.

بنابراین چند نکته را در نظر بگیرید همیشه زمانی که خطای روغن توسط کمپرسور صادر می‌شود و شما خطای روغن را مشاهده می کنید خواهشمند است چند نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه وجود خطا به معنای وجود مشکلی در سیستم است. حال این مشکل می‌تواند ناشی از کمپرسور باشد یا می تواند مشکل از سیستم تبرید باشد. پس بنابراین باید مشکل پیدا شود. زمانی که خطای روغن بروز می‌کند به معنای این است که فشار روغن به زیر حد مجاز رسیده است. و خطرناک‌ترین حالت ممکنه برای کمپرسور است.

مشخص کردن خطا

در نتیجه این خطا باید مشخص شود. در بعضی از موارد خوردگی بوش ها و بسیاری از قطعات باعث هدر رفت روغن می شود. که نتیجه آن کاهش فشار روغن است. و همچنین در بسیاری از موارد دیگر گرفتگی فیلتر روغن اویل پمپ می‌تواند باعث  افت فشار روغن شود. پس ما باید در هنگام بروز مشکل حتماً مشکل را پیدا کنیم. در غیر این صورت کارکرد مداوم کمپرسور در این شرایط می‌تواند باعث آسیب های شدیدی به کمپرسور شود

نکته کاربردی در نگهداری از چیلرهای تراکمی با کمپرسور های پیستونی به قرار زیر هستند:

  1. فشار اویل پمپ نباید کاهش پیدا بکند. در صورت کاهش فشار اویل  پمپ به معنای این است که خرابی در سیستم یا کمپرسور وجود دارد. و میزان فشار روغن نیز بنا به مدل و سازنده کمپرسور متفاوت است. که برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت گروه مهندسی مهراسپند مراجعه کنید.
  2. در صورتی که فشار روغن شما کاهش پیدا کرده حتما توجه کنید که صدای غیر طبیعی در کمپرسور را چک کنید. در صورتی که صدای غیر طبیعی وجود دارد به معنای این است که بوش های اویل پمپ خورده شده اند. و فرار روغن از این قسمت بروز می‌کند. و باعث می‌شود کمپرسور آسیب ببیند. پس بنابراین در این حالت مجاز به استفاده از کمپرسور نیستید. و کمپرسور باید به کارگاه گروه مهندسی مهر اسپند برای تعمیرات ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *