چیلر تراکمی و کمپرسور

اویل سپراتور در کمپرسورهای اسکرو بیتزر سری hs

اویل سپراتور در کمپرسورهای اسکرو بیتزر سری hs

اویل سپراتور در کمپرسورهای اسکرو بیتزر سری HS

اویل سپراتور کمپرسورهای اسکرو بیتزر یا همان جدا کننده روغن، در این سری از کمپرسورها به همراه کمپرسور و فلنج شده با پوسته کمپرسور نیست. و به صورت مجزا در در خارج از کمپرسور قرار دارد. بنابراین گاز و روغن پس از خروج از دیسشارژ کمپرسور به اویل سپراتور ارسال می‌شوند. و در این قسمت جداسازی روغن از گاز انجام می شود. پس از آن گاز به قسمت کندانسور ارسال میشود. اما روغن که از گاز جدا شده است و باید مجدد به کمپرسور بازگردد. و روغن کاری را انجام دهد. قطعات کمپرسور اسکرو بیتزر از دو جهت نسبت به کمبود روغن حساسیت دارند.

مشکلات کمبود روغن

اولین مشکل کمبود روغن کمپرس سازی ضعیف کمپرسور است. و در نتیجه فشار دیسشارژ افت خواهد کرد. اما دومین مشکل که مشکل اساسی این کمپرسورها است خوردگی های مکانیکی ناشی از عدم روغن کاری مناسب است. بلبرینگ ها به دلیل گردش در دور ۳۰۰۰ دور در دقیقه حساسیت بالایی نسبت به خنک کاری دارند. روغن وظیفه خنک کاری بلبرینگ ها را به عهده دارد. در صورتی که روغن به این بلبرینگ ها به اندازه کافی نرسد، باعث خوردگی های شدید در قسمت های مختلف مکانیکی می‌شود.

اجزای اویل سپراتور

اجزای اویل سپراتور نیز دارای اهمیت زیادی هستند. جداکننده های روغن همانند کمپرسورهای پیستونی و اسکرو که دارای هیتر می باشند. تا در زمان خاموشی از کندانس مبرد در روغن جلوگیری کنند. اویل سپراتور ها نیز دارای هیتر روغن هستند که با یک ترموستات فعال می شود. در بعضی موارد به صورت جداگانه و در زمان خاموشی کمپرسور در مدار می آید. اما عضو دیگر سپراتورها لول کنترل روغن است. به وسیله این می‌توان از وجود روغن کافی در جدا کننده روغن اطمینان داشت. برای مشاهده سطح روغن نیز در جداکننده های روغن دو سایت گلس تعبیه شده است.

برای مشاوره میتوانید به گروه مهندسی مهراسپند مراجعه کنید. و با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهر اسفند تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *