آموزش چیلر و سردخانه

اسیدی شدن سیستم

گرفتگی فیلتر درایر

مشکلات خط مایع محدود و بسیار تاثیرگذار است یکی از این مشکلات گرفتگی فیلتر درایر است در برخی مواقع رطوبت یا آلودگی داخل سیستم هست که این آلودگی می­تواند فیلتر را دچار گرفتگی کند. وقتی که فیلتر دچار گرفتگی شود زمانی که دست دو طرف فیلتر می­گذارید تغییر دما را احساس می­کنید یا ترمومتر لیزری می ­گیرید گاهی اوقات این تغییر دما مشهود است یعنی یخ زدگی در فیلتر درایر داریم و فیلتر درایر به حالت یک اکسپنشن درمی­ آید. نشانه­ های گرفتگی را هم می­توانیم از سایت گلس ببینیم. در سایت گلس، رنگ زرد را می­توانیم در نشانگر ببینیم که پر رنگ شده. این کم رنگ یا پر رنگ بودن رنگ زرد نشانه رطوبت در سیستم است.

بعضی مواقع رطوبت در سیستم وجود ندارد اما سیستم اسیدی شده است. یکی از تجهیزاتی که کمتر در ایران استفاده می­شود( اسید تست ) است. ما می­ توانیم از کیت های تست اسیدی بودن سیستم استفاده کنیم. یا حتی زمانی که شک داریم از فیلتر درایرهای ضد اسید 48DA استفاده کنیم. با استفاده از این فیلتر درایرها می توانیم سطح آلودگی سیستم را پایین بیاوریم. بنابراین زمانی که فیلتر درایر گرفته می­ شود ما باید فیلتر درایر را عوض کنیم. دستورالعمل تعویض فیلتر درایر را در ویدئوی دیگری توضیح داده‌ایم.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *