موتورخانه

اجرای تاسیسات مکانیکی موتورخانه

اجرای تاسیسات مکانیکی

اجرای تاسیسات مکانیکی موتورخانه
اجرای تاسیسات مکانیکی با اصول مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در بسیاری از پروژه های انجام شده اشکالاتی و اشتباهاتی رخ داده که موجب خسارات مالی و جانی شده است. شاید این سوال یرای خواننده بوجود آید که چطور ممکن است با اجرای غلط تاسیسات ممکن است خساراتی در پی داشته باشد.

نمونه خسارت مالی

همانطور که همه ما میدانیم انتخاب درست و بجای کلکتور در توزیع به اندازه آب در یک سیستم می تواند رسوبگذاری یا تخلیع حرارت حاصل از دستگاه را در حد متعارف انجام دهد اما وقتی خودسرانه توسط برخی افراد نا آگاه اندازه کلکتور انتخابی کوچکتر انتخاب می شود، موجب خساراتی از قبیل تخریب کمپرسور در چیلرهای تراکمی و در برخی مواقع افزایش فشار گاز در این نوع دستگاهها می گردد. البته در مباحث بعدی بطور مفصل به این موضوعات اشاره خواهد شد.

طراحی و چیدمان

چیدمان یک موتورخانه به منزله چیدمان یک منزل مسکونی شیک میباشد چرا که فرض کنید در یک منزل مسکونی اگر یخچال را در اتاق پذیرایی قرار دهیم ناخوشایند بوده و مشکلاتی را در پی دارد در یک موتورخانه هم اگر چیدمان درست انجام نشود مشکلاتی را برای بهره بردار بوجود می آورد. به همین دلیل باید توجه خاصی به این موضوع داشت.
در طراحی موتورخانه و چیدمان که قبلا نیز به آن اشاره شد از مهمترین موارد یک سیستم است و در طراحی یک موتورخانه حتما باید جنبه های راهبری و سرویس در نظر گرفته شود.

تخلیه هوا

یک تاسیسات ساختمان حتما باید دارای تخلیه و تهویه مناسب باشد تا ضمن کاستن از میزان حرارت و رطوبت محیط عمر مفید و عملکرد دستگاهها را بالا برد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه مشاورین شرکت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *