درود برشما برای سوال خوبتان. این موضوع را می توان از چند جهت بررسی کرد. 1. شرکت های سازنده مانند کارلایل در تعمیرگاه های مجاز خود در امریکا از روش ریبور کردن استفاده می کنند پس اگر بخواهیم پرفروش ترین برند کمپرسور جهان را ملاک کار خود بگیریم، این روش مناسبی است. 2. سختی سطحی سیلندرهای کمپرسور در تولیدات شرکتهای مختلف متفاوت است ولی بوش زدن به هیچ عنوان نمی تواند سختی سطحی طبیعی سیلندر را تامین کند.3. در صورتی که موتورهای احتراق داخلی را تعمیر کرده باشید می دانید که گشاد شدن سیلندر به معنی نازک شدن پوسته و تولید حرارت بیشتر و نسبت تراکم بالاتر و در نتیجه افزایش اسب بخار موتور است اما در کمپرسورهای تراکمی موضوع متفاوت است زیرا در ظرفیت های نزدیک به هم کمپرسورهای تراکمی دارای سایز سیلندر، ولو پلیت، اویل پمپ و بوشهای یکسان هستند و تنها تفاوت در قدرت موتور است، می توان گفت در صورت ورود گاز بیشتر به سیلندر به موتور فشار خواهد آمد اما میزان ناچیز براده برداری به قدری است که نمی توان این میزان را در محاسبات وارد کرد زیرا افزایش حجم سیلندر همانطوری که می دانید ناچیز خواهد بود و در صورتی که این کار را انجام دهید و آمپرگیری را برای مدت طولانی بر روی کمپرسور انجام دهید خواهید دید که میزان آمپر مصرفی بالا نخواهد رفت اما مهمترین عامل که توسط شرکتهای زیادی توصیه شده به این دلیل است که براده برداری ناچیز در این روش میزان تنش ایجاد شده در سیلندر ناچیز خواهد بود و به حساب نمی آید و در این روش سطح بسیار صاف و صیقلی در سیلندر بدست می آید که باعث روغنکاری راحت در سیلندر می شود اما این روش برای مخروطی شدن سیلندر مناسب است و در بسیاری از موارد نمیتوان از این روش به عنوان روشی ایمن استفاده کرد. نوع خرابی و مشکل مشخص کننده نوع روش تعمیر است.
دوستان می توانید نظرات و جوابهای خود را نیز به سوالات و جوابها ضمیمه کنید.