به بخش پرسش و پاسخ مهراسپند خوش آمدید.

میزان کلرنس و لقی بین سیلندر و پیستون بدون نصب رینگ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
سوال شده ژوئیه 9, 2019 در تاسیسات توسط Sajjad.inbox (120 امتیاز)
سلام و خسته نباشید به تمامی دوستان عزیز
بنده یک عدد کمپرسور copeland 3DS5-150X-EWLاز یه انبار تحویل گرفتم که بعد از نصب و استارت بدلیل کم بودن فشار خروجی و نشتی زیاد روغن به قسمت دیسچارژ مجبور به باز کردن کمپرسور کردم
و بدون ولو پلیت و چک ولوها بصورت ازاد برای مدت کم استارت کردم و نشتی روغن  خیلی زیادی به بیرون بین سیلندر و پیستون داشت که کمپرسور رو کاملا اورهال کردم
داخل سیلندر کاملا صاف و سیقلی میباشد و قطر داخلی سه عدد سیلندر در تمامی نقاط برابر با ۶۲.۱۲mmمیباشد و هیچ گونه خوردگی مشاهده نمیشود
پیستون ها(سه عدد) هم نو میباشند که قطر عمود بر محور گژن پین ۶۱.۸۲mmمیباشد
هر پیستون فقط دو عدد رینگ کمپرس دارد که قسمت داخل رینگ کونیک دارد و نقطه top هم در قسمت کونیک دار هک شده ولی دو عدد رینگ برعکس نصب شده بودند یعنی قسمت top رو به پایین سمت میلنگ نصب شده بود و رینگ ها از نظر ظاهری جنس خوبی ندارند و دارای خط و خش زیادی هستند
و از نظر گپ با هم دیگر اختلاف دارند
و تمامی قطعات داخل کمپرسور نو و کار نکرده هستند
حالا من چند سوال داشتم :
۱.شکل سطح مقطع رینگ های این مدل کمپرسور کونیک دار هست یا مستطیل ؟
۲.کلرنس یا لقی  بین سیلندر و پیستون بدون نصب رینگ ها ؟
۳.کلرنس یا لقی بین دو سر رینگ ها یا گپ وقتی که رینگ رو بصورت ازاد در سیلندر قرار میدیم ؟

شماره تماس ۰۹۱۷۸۷۱۴۶۸۴
Sajjad.inbox@gmail.com

تشکر میکنم از راهنمایی و سایت خوبتون

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
پاسخ داده شده ژوئیه 12, 2019 توسط mehrspand همیار (9,680 امتیاز)
درود بر شما میزان خلاصی پیستون در حدود ۲۵. میلیمتر باید باشد.
جهت کنیک رینگهای گاز باید رو به بالا باشد.
در بعضی موارد که کمپرسور را باز میکنید ممکن است که رینگ کنیک نداشته باشد. لزوما اشتباه نیست اما رینگهای اورجینال دارای کنیک است.
اما همکار عزیز شما میتوانید از روی رینگ نو هم میزان کشادی سیلندر را حساب کنید.
خیلی دقت خوبی دارید.
به پرسش و پاسخ سایت مهراسپند خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.
...