به بخش پرسش و پاسخ مهراسپند خوش آمدید.

ترموکینگ یا سیستم برودتی کامیونت

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
سوال شده ژوئن 14, 2019 در برج خنک کننده توسط Ghasem3215 (120 امتیاز)
سلام
وقت بخیر
سیستم خودرو من برودتی و بالای صفر یعنی فوتی میباشد
که تا یک ماه پیش سالم بود
و بعد صدایی رو از طرف کمپرسور متوجه شدم وقتی وضعیت رو دیدم
متوجه شدم که از بین اورینگ در کمپرسور و در کمپرسور گاز داخل تخلیه میشه
و دمای خنکی که باید داشت رو هم دیگه نداشت
و تقریبن دمای اتاق عقب گرم شده بود...
کمپرسور رو باز کردم و اورینگ رو تمیز کردم و تحت فشار 250 و 270 در دو مرحله متفاوت تست کردم که هیچ گونه نشتی نداشتی
بعدش کمپرسور رو بستم رو ماشین و اونجا. هم مراحل وکیوم و فشار دوباره تست شد
که هیچ مشکلی نبود.
و شروع به شارژ گاز کردم
که حدود 40 درصد که گاز وارد کمپرسور شده بود
دوباره گاز از بین اورینگ و دری کمپرسور زد بیرون
و ناگفته نماند که فشار بین 250 تا 300 بود واین نوعی علامت خطر بود....
در مرحله بعد من فیلتر یا همون reciver drierرو عوض کردم
که فیلتر قبلی کاملا کیپ شده بود و هیچ خروجی نداشت
بعد اینکه دوباره تمام مراحل برای وکیوم و فشار انجام شد وشارژگاز انجام شد
که هیچ مشکلی نداشت و دما هم خیلی عالی شده
به طوری که اپراتور قسمت اتاق عقب یا داخل یخچال یخ زده بود
.....
دوباره فردا صبح که دوباره خواستم از یخچال استفاده کنم
فشار بالا بود به طوریکه فنها روشن بودند ولی خود کمپرسور
روشن نمیشد
وقتی که با گیج نشانگر حالت چرخش گاز رو اجرا میکردم
کمپرسور روشن و بعد از چند کارکرد دوباره فشار میره بالا
و کمپرسور خاموش میشه
و هر دو لوله ی رفت و برگشت گرم هستند
که
یه مطلب دیگه اینکه من بعد از اینکه فیلتر رو تعویض کردم
کل سیستم رو در دو مرحله متفاوت شستشو دادم
و حال اینکه انگار یه قسمتی از سیستم هنوز مسدوده
و حالترچرخش کامل گاز انجام نمیشه....
و من خودم خیلی به شیر اکسپنشن شک دارم
چون بعد از مرحله. وکیوم بلافاصله تا لوله ی ورودی به رادیاتور عقب یخ میزنه
اما گردش کامل داخل رادیاتور رو نداره...
دیگه واقعن مخم هنگ کرده تو این چند ساله کار تو حرفه
همچین چیزی ندیدم
حتی من سوزن شیر رو هم تمیز کردم
....نمیدونم دیگه شیر مشکل داره یا عیب از جای دیگس
ممنون میشم راهنماییم کنید اقای مهندس....
باتشکر از سایت مهندیسین مهر.....
شماره تماس بنده حقیر درصورت نیاز
09109984599
و یه مطلب اینکهومن در قم هستم...

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
پاسخ داده شده ژوئن 20, 2019 توسط mehrspand همیار (9,680 امتیاز)
درود بر شما برای تعویض اورینگها از مارک برایتون انگلیسی استفاده کنید.
این که فشار ساکشن و دیسچارج یکی شود به معنای وجود مشکل در کمپرسور است.
درصورت افت فشار ساکشن، گرفتگی در سیکل وجود دارد. نشانه آن سردشدن یا یخ زدن بعد از گرفتگی است که درصورت افت فشار ساکشن و یخزدن بعد از اکسپنشن(یکی از دلایل) می توان گفت اکسپنشن دارای مشکل است.
به پرسش و پاسخ سایت مهراسپند خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.
...