به بخش پرسش و پاسخ مهراسپند خوش آمدید.

تغییرات فشار سیال مبرد در لوله موئین

0 دوستدار 1 امتیاز منفی
سوال شده Mar 12, 2018 در چیلر تراکمی و سرد خانه توسط mkt53 محقق (440 امتیاز)
بادرود
باتوجه تمامی معادلات سیالات ،سرعت حرکت سیال در خط لوله متناسب با عکس فشار می باشد پس چرا در خیلی مقالات و مبانی طراحی سیکل تبرید لوله موئین را عامل افزایش فشار معرفی میشود چون همانطور که مستحضرید کاهش شدید سطح مقطع بشدت باعث افزایش سرعت است و.....  ؟همچنین دراجرا واصول طراحی ،محل اتصال لوله کپیلار با اواپراتور دقیقا به چه صورت وبا چه فاصله و تبدیلی بایستی باشد
باسپاس

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
پاسخ داده شده Mar 29, 2018 توسط mehrspand همیار (9,680 امتیاز)
درود بر شما 2 نقطه در سیکل تبرید وجود دارد که تغییرات فشار وجود دارد. این مرز را مرز کم فشار(low pressure) و پر فشار(high pressure) می نامند که یکی از این مرزها اکسپنشن ولو است.

در اکسپنشن ولو افت فشار بوجود می آید و در نتیجه افت فشار است که برودت تولید می شود. در غیر این صورت نمی توان در اواپراتور برودت را تولید کرد.
دارای دیدگاه مارس 2, 2018 توسط mkt53 محقق (440 امتیاز)
ویرایش شده مارس 2, 2018 توسط mkt53
ممنون از توجه و پاسختون
اما سوال بنده بیشتردرخصوص تغییرات سیال درطول لوله کاپیلار بود چرا که شیرهای انبساطی دقیقا فرایند شبیهی به انتهای لوله موئین را داشته وبا تغییرات فاحش فشار باعث افت شدید فشار و دما می شود
اما حال در طول لوله موئین:
 بنظر حقیر علاوه بر حرکت سیال و اصطکاک شدید که خاصیت لوله کاپیلار است  باتوجه به ثابت بودن انتالپی(در دمای ثابت) شرایط جهت پیدایش  حالت خفگی و پدیده فلاشینگ(تبدیل مایع سابکول وتک فاز به سیال دوفازی و بتدریج افزایش کیفیت بخار) بسیار زیاد بوده لذا افزایش سرعت توام با کاهش زیاد فشار مهیا است تا سیال به مرحله پاشش و انبساط ایده آل نهایی برسد این لوله نیز حسب فرمایش شما جداکننده اون دومرز کم فشار (تبخیرکننده)و پرفشار(چگالنده)بوده که در زمانهای توقف کمپرسورنیز جهت استارت مجددش باعث میشود در حالت بی باری و سبک شاهد رانینگ موتور باحداقل توان و گشتاورباشیم
به پرسش و پاسخ سایت مهراسپند خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.
...