چیلر تراکمی و کمپرسور

سیم پیچی کمپرسور اسکرو بیتزر

سیم پیچی کمپرسور اسکرو بیتزر

سیم پیچی کمپرسور اسکرو بیتزر 

در این فیلم به یکی از مشکلات کمپرسورهای اسکرو و پیستونی می پردازیم. زمانی که بار کمپرسور زیاد باشد یا به اصطلاح over compression اتفاق بیفتد. امکان این قضیه وجود آمپر مصرفی کمپرسور افزایش یابد و باعث سوختن سیم پیچی کمپرسور شود.

امروز قصد داریم یکی از انواع سوختن سیم پیچی کمپرسور اسکرو بیتزر را بررسی کنیم. سیم پیچ کمپرسورهای 160 تن، 40 تن کریر  و کمپرسور پیستونی 100 تن را مشاهده می کنید.

در تمام سیم پیچ های مورد نظر یک مشکل وجود دارد:

در کمپرسور 160 تنی بیتزر:

بر روی سیم های مسی کربن وجود دارد. روغن و خط کاملا تمیز هست اما در قسمت هایی از سیم پیچی کربن مشاهده می شود. زمانی که سیم پیچی آغاز می شود مشکلی وجود ندارد. و کمپرسور با آمپر مناسب راه اندازی می شود.

اما عملا می توان گفت این سیم پیچ ها از  دست رفته هستند.

چرا با وجود کربن روی سیم پیچ ها و شارلاک سوخته اما این کمپرسورها قابل استارت هستند و قابل استفاده هستند.

استارت این کمپرسورها باعث چه مشکلاتی می‌شود؟

سیم های این سیم پیچ را مشاهده می کنید. در بعضی قسمتها تغییر رنگ داده و حالت ترد شده به وجود آمده است. در قسمت سالم لاک اگر پیچ گوشتی و یا ناخن را روی سیم بکشیم، لیز می خورد. اما در سیم آسیب دیده لاک ترد می شود. و به راحتی از روی سیم بلند می‌شود.

این اتفاق زمانی می‌افتد که آمپر مصرفی به شدت بالا می‌رود. و ناشی از عوامل برقی هست.

bitzer screw compressor overloading

in this film we deal with one of the problems of screw and piston compressors. When the compressor load is high or the so-called over compression occurs. This may increase the compressor consumption and cause the compressor to burn.

مشاهده فیلم در یوتیوپ

تماس با کارشناسان مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *