چیلر تراکمی

روغن های EMKARATE

روغن های EMKARATE

روغن های EMKARATE 

نیازهای تبرید امروزی و کاربردهای مورد نیاز روغن های کمپرسورهای چیلر تراکمی پیچیده است و روغنها بایستی با مبرد های HFC قابل اختلاط باشند. روغن های پلی استر نیازهای سخت تبرید را برآورده کردند و یکی از این انتخاب ها روغن های EMKARATE است.

روغن های EMKARATE دارای ویژگی های خوب دمایی و شیمیایی هستند.

روغن های دارای فرمول کاملا پلی استر

  • تائیدیه OEM و کوپلند
  • برای کاربردهای مبرد HFC،HCFC،CFC
  • قابل رقابت با روغن های معدنی، آلکیل بنزین و PAG خانواده روغن های امکارات شامل رنج وسیعی از روغن های پلی استر است. این روغنها به صورت ویژه برای گازهای HFC طراحی شده است.

قابلیت اختلاط با مبرد

از آنجایی که مقداری از روغن به همراه مبرد در کمپرسورهای چیلر تراکمی و سردخانه از کمپرسور خارج می شوند بایستی در دماهای مختلف سیکل تبرید، قابلیت اختلاط و مخلوط شدن با مبرد را داشته باشند تا توانایی برگشت به کمپرسور و روغنکاری کمپرسور را داشته باشند در غیر این صورت باعث مسدود شدن سیکل و کاهش راندمان و انتقال حرارت در اواپراتور می شوند. در سیستم های سنتی مبردهای CFC یا HCFC با روغن ها و مبرد HFC قابلیت انحلال داشتند. به عبارت دیگر این روغن ها و مبرد HFC قابلیت انحلال ندارند و دو فاز جدا را در اواپراتور تشکیل می دهند و روغن جداره داخلی لوله ها را پوشش می دهد و باعث کاهش انتقال دما و نقص در روغنکاری کمپرسور می شود.

مبردهای HFC و روغن های POE کاملا قابل اختلاط هستند. در نتیجه روغن های POE انتخابی خوب برای استفاده با مبردهای HFC هستند.

برندهای مختلف روغن POE

سازندگان کمپرسور معمولا چندین روغن را برای استفاده در کاربردهای مختلف کمپرسور اعلام می کنند.

دو نوع اصلی از روغن POE برای کاربردهای تبرید استفاده می شود: روغنهای POE بدون اضافه شونده ها و روغنهای با فرمول POE که دارای تا 3% اضافه شونده هستند.

رطوبت

روغن های پلی استر به عنوان جاذب رطوبت شناخته می شوند. این روغن ها نسبت به روغن معدنی و یا آلکیل بنزین جاذب قوی رطوبت هستند. در هنگام سرویس و شارژ روغن پلی استر باید دقت بالایی صورت گیرد.

دستورالعمل تغییر و تعویض روغن کمپرسورهای تبرید:

  1. سیکل دیفراست تمام اواپراتورها را فعال کنید تا حرکت روغن معدنی حداکثر شده و روغن به کمپرسور بازگردد.
  2. کمپرسور را خاموش کنید و گاز سیکل را تخلیه کنید.
  3. روغن کمپرسور را درین بزنید و تخلیه کنید.
  4. تا آنجا که ممکن است روغن کمپرسور را تخلیه کنید. همین کار را برای اکومولاتور ریسیور و جداکننده روغن به صورت مجزا انجام دهید. توصیه می شود این مرحله با عجله انجام نشود. زمان کافی برای این کار صرف کنید و تمامی روغن را درین کنید. این قضیه برای چیلرهای تراکمی دارای دیفراست گاز داغ یا المنت نیستند، دارای اهمیت است.
  5. مقدار روغن معادل با روغن تخلیه شده البته از نوع POE به کمپرسور اضافه کنید.
  6. فیلتر درایر را تعویض کنید.
  7. حجم روغن موجود در سیکل را با اطلاعات شرکت سازنده چک کنید.
  8. اگر چند اواپراتور دارید، مطمئن شوید تمام دیفراست های اتوماتیک کار نمی کنند.
  9. سیکل تبرید را با گاز CFC شارژ کنید.

نکته:

قبل از شارژ گاز 50% اضافه روغن به سیکل اضافه کنید. این روغن اضافه، روغنهای معدنی موجود در سیکل را تمیز می کند و با خود به کمپرسور باز می گرداند.

10 . سطح روغن کمپرسور را چک کنید و در صورت نیاز مقداری از روغن را درین بزنید. بعد از 15-30 دقیقه بیشتر روغن معدنی به کمپرسور بازگشته است.

11 . بعد از 30-40 دقیقه دیفراست را راه اندازی کنید. تا برگشت روغن به کمپرسور حداکثر شود.

12 . گاز سیکل را ریکاوری کنید.

13 . روغن کمپرسور را درین بزنید و شارژ روغن POE را انجام دهید.

14 . فیلترهای درایر را تعویض کنید.

15 . دوباره شارژ گاز را انجام دهید.

16 . بعد از30  دقیقه کارکرد سیکل تبرید، از روغن نمونه بگیرید. و در صورتی که بیش از 5% روغن معدنی به همراه روغن پلی استر بود بایستی دستورالعمل را تکرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *