چیلر تراکمی

رفع مشکل خطای پرشر روغن کمپرسور

رفع مشکل خطای پرشر روغن کمپرسور

رفع مشکل خطای پرشر روغن کمپرسور

در این مقاله درباره رفع مشکل خطای پرشر روغن کمپرسور اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند در تماس باشید.

1. سطح روغن در زمان خاموشی کم است.

میزان روغن کم است. یکبار روغن اضافه کنید. از اضافه کردن روغن بدون بررسی موارد فوق خودداری کنید.

2. لوله کشی نامناسب ساکشن

.a رایزرهای عمودی باید دارای تله روغن P شکل در پایین رایزر و هر 20 فوت ارتفاع رایزر باید یک تله روغن اضافه شود.

.b خطوط افقی باید به سمت کمپرسور دارای شیب 4/1 اینچ در هر فوت باشد.

3. عدم تغذیه مناسب اواپراتور

.a بد عمل کردن شیر انبساط ترموستاتیک (سوپرهیت بالا)

.b گرفتگی ورودی شیر انبساط (صافی شیر انبساط)

.c گرفتگی خروجی اکولایزر

.d نشتی و فرار گاز حباب اکسپنشن

.e کمبود مبرد

.f گرفتگی فیلتردرایر

.g رایزر خط مایع خیلی بلند/ سایز کم خط مایع می تواند باعث تولید حباب گاز در ورودی شیر انبساط ترموستاتیک TXV شود.

4. برگشت مایع

برگشت مایع باعث رقیق شدن روغن و فوم شدن روغن شده و پمپ روغنی نمی تواند فشار کافی را تامین کند. (همچنین باعث خوردگی سریع بوش ها می شود.)

.a گرفتگی کویل اپراتور: یخ، برفک، آلودگی و…

.b عدم کارکرد فن های اپراتور: سوختن فیوز فن ها، خطای اورلود، پاره شدن تسمه ها، یخ بستن و…

.c تنظیمات اکسپنشن ولو TXV: سوپرهیت خیلی پایین. حباب شیر انبساط به درستی نصب نشده است.

.d نازل پخش کن  (distributor)یا شیر انبساط به درستی انتخاب نشده است.

.e شیر برقی خط مایع باز می ماند.

.f شیر برقی انتی فریز باز می ماند.

.g میزان دیفراست کم است یا درست کار نمی کند.

5. پمپ دان درست تنظیم نشده است

سیستم پمپ دان اتوماتیک (ترموستات اتاقی شیر برقی خط مایع را کنترل می کند) و کنترل فشار پایین درست تنظیم نشده است.

.6 لوله برگشت روغن از جدا کننده روغن (اویل سپراتور) گرفته و با سوزن فلوتر نشتی دارد.

.a زمانی که کمپرسور کار می کند، لوله برگشت باید به صورت متناوب سرد و گرم شود.

.b شیر برقی برگشت مایع بازمانده است.

.c محل نصب جدا کننده روغن. یک شیر یکطرفه در خط دیسچارج بین خروجی جدا کننده روغن و کندانسور نصب کنید و به کارتر جدا کننده روغن یک لیتر اضافه کنید.

7. اکومولاتور خط ساکشن

.a اریفیس برگشت روغن گرفته است.

8. پرشر سوئیچ (کنترلر فشار) خیلی پایین تنظیم شده و کمپرسور برای مدت طولانی با فشار ناچیز روغن کار می کند.

.b سطح روغن در زمان خاموشی مناسب است.

  1. فشار کارتر پایین است.

پرشر سوئیچ (کنترلر فشار) پایین تنظیم شده است.

  1. فشارکارتر کمپرسور خیلی بالاست.

خوردگی در قطعات داخلی به دلیل بک فر (Piston blowby برگشت گاز داغ دیسچارج به کارتر کمپرسور) اتفاغ افتاده است و برگشت روغن به کارتر در حین کارکرد را خنثی کرده است.

  1. فشار روغن با اضافه کردن روغن نیز پایین است.

.a پمپ روغن به درستی عمل نمی کند.

.b بوش های کمپرسور خورده شده اند، این پدیده می تواند از برگشت مایع به کمپرسور باشد.

.c فیلتر روغن دچار گرفتگی است.

  1. زمان های کارکرد کمپرسور کوتاه است.

دلایل:

.a ترموستات به درستی تنظیم نشده است.

.b کنترل فشار پایین به درستی تنظیم نشده است.

c. فیلتر درایر دچار گرفتگی شده است.

.d فیلتر شیر انبساط دچار گرفتگی شده است.

.e حباب شیر انبساط به درستی عمل نمی کند.

.f شیر انبساط به درستی تنظیم نشده است.

.g کویل اواپراتور یخ زده است.

.h فن اواپراتور خاموش است.

.j سوپاپ های دیسچارج شکسته یا واشر ولوپلیت پاره شده است.

.k شیر برقی خط مایع نشتی دارد.

.L شیر برقی آنتی فریز نشتی دارد.

.M فلوتر جدا کننده روغن گرفته و یا نشتی دارد.

  1. دیفراست خیلی طولانی است.

  2. برگشت مایع کم به کمپرسور باعث تولید فوم در روغن می شود.

دلایل:

.a شیر انبساط ترموستاتیک تنظیم نیست (سوپرهیت پایین است).

.b برفک/ یخ یا آشغال اواپراتور را مسدود کرده است.

.c تعداد سیکل های دیفراست زیاد است.

  1. هیتر کارتر سوخته است.

  2. کنترل ایمنی روغن
  3. سیم کشی کنترل درست نیست.
  4. در حین هوای سرد محیط، روغن در داخل لوله مویی کنترلر سفت (ماسیده) است.
  5. نشتی در اورینگ سنسور کنترل کننده الکتریکی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *