چیلر جذبی

رفع آلودگی لیتیوم بروماید چیلر جذبی

رفع آلودگی لیتیوم بروماید چیلر جذبی

رفع آلودگی لیتیوم بروماید چیلر جذبی

لیتیوم بروماید در چیلرهای جذبی به شدت خورنده است. به فلزات مس و آهن در چیلر جذبی حمله می‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از آسیب‌های جدی بایستی مراقبت‌های پیشگیرانه انجام شود.

خوردگی را نمی‌توان کاملا متوقف کرد. اینهبیتورها در چیلرهای جذبی از خوردگی لیتیوم بروماید جلوگیری می‌کنند. با گسترش خوردگی، ذرات فلزی در اریفیس‌ها، نازل‌ها و مبدل‌های حرارتی انباشته می‌شود. حال دستورالعمل تمیز کردن محصولات خوردگی در چیلرجذبی را توضیح می‌دهیم.

خوردگی یک فعالیت شیمیایی است. بعضی از فعالیت‌ها سریع و بعضی سالها طول می‌کشد تا خوردگی دیده شود.

زمان مورد نیاز یک فعالیت شیمیایی را می‌توان بوسیله اینهبیتور تغییر داد. اضافه کردن اینهبیتور به محلول سولوشن، خوردگی را از بین نمی‌برد. بلکه سرعت پروسه را کند می‌کند.

یکی از مشکلات مهندسان، حذف ذرات موجود در چیلرها است. همچنین توجه به بالانس شیمیایی لیتیوم بروماید بسیار مهم است.

آلودگی در چیلرهای جذبی

آلودگی در چیلرهای جذبی از ذرات کوچک تا تکه‌های بزرگ اکسیدهای فلزی می‌تواند باشد. ذرات بزرگ و حجم زیادی از ذرات کوچک می‌توانند بسیاری از مسیرهای چیلر جذبی را مسدود کنند.

ذرات بزرگ در چیلر جذبی می‌توانند مشکلات زیادی را بوجود آوردند. لایه‌های اکسید شده از دیواره چیلر جذبی به درون محلول لیتیوم بروماید ریزش می‌کنند. که باعث مشکلات بعدی می‌شوند.

نازل‌های اواپراتور و ابزوربر در اثر آلودگی به سادگی دچار گرفتگی می‌شوند. مبدل‌های حرارتی یکی از نقاط اساسی هستند. این مبدل‌ها به دلیل آلودگی دچار گرفتگی می‌شوند. و تبادل حرارتی را به شدت کاهش می‌دهند.

خارج کردن لیتیوم بروماید آلوده و صاف کردن لیتیوم، مشکل را حل نمی‌کند. زیرا پس از شارژ لیتیوم تمیز، به سرعت لیتیوم جدید نیز آلوده خواهد شد.

فیلتر کردن آلودگی های چیلر جذبی

نصب فیلتر می‌تواند آلودگی‌های ورودی به نازل‌ها را کاهش دهد. اما درعین حال نباید کارکرد سیکل آسیب ببیند.

اضافه کردن فیلتر در مسیر نازل‌ها از گرفتگی آنها جلوگیری می‌کند. اگر فیلتر دچار گرفتگی شود، سولوشن نمی‌تواند به هدرها برسد.

هر چند با استفاده از روش بای‌پس می‌توان این مشکل را رفع کرد.

مشکل دیگر فیلتر، سایز آن است. فیلتری که ذرات درشت را حذف کند، توانایی حذف ذرات کوچک را ندارد. و همچنین بایستی قابل تعویض باشد.

سایز مناسب نیز بسیار مهم است. بنابراین سولوشن را می‌توان در زمان معقول فیلتر کرد. برای مثال در صورت نصب فیلتر در چیلر جذبی 1200تن و انتخاب سایز پایین باعث کند شدن نرخ سرعت تمیز کردن می‌شود.

می‌توان از یک فیلتر خارجی برای سرعت فیلتر کردن استفاده کرد. با استفاده از این روش می‌توان ذرات زیادی را جذب کرد.

فیلتر باید قابلیت نگه داشتن وکیوم را داشته باشد. تا هوا به داخل چیلر جذبی وارد نشود. همچنین باید به سادگی قابل تعویض باشد.

پاک کردن شیمیایی

3 روش شیمیایی برای پاک کردن داخل چیلر جذبی وجود دارد:

  1. پاک کردن با اسید
  2. کنیک های استفاده از آب
  3. تبدیل کرومات

تماس با کارشناسان ما

دیدگاهی در مورد “رفع آلودگی لیتیوم بروماید چیلر جذبی

  1. فیروزه گفت:

    ایا امکان احیا لیتیوم بعد از خارج کردن از داخل چیلر جذبی وجود دارد.

    1. modir گفت:

      بله میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *