تاسیسات

رسوب آب برج خنک کننده و اسید شویی چیلر

رسوب آب برج خنک کننده و اسید شویی چیلر

رسوب آب برج خنک کننده و اسید شویی چیلر

انواع رسوب در چیلرها باعث صرف هزینه زیاد اسید شویی چیلر می‌شود. و راندمان چیلر را نیز کاهش می دهد. رسوب کلسیم و منیزیم و خوردگی میکروباکتریال و رشد جلبک در آب برج خنک کننده راندمان چیلر را کاهش می دهد.

رسوب گذاری داخل لوله های ابزوربر چیلر جذبی قبل از اسیدشویی را می توانید در تصویر مشاهده کنید. به رسوب های سفید رنگ توجه کنید. ساختار این رسوب ها از کلسیم تشکیل شده است. و در حالت کلی دو مدل رسوب سخت شونده مهم در لوله های چیلر تشکیل می‌شوند. که انتقال حرارت را با مشکل مواجه کرده و راندمان سیستم کاهش می‌یابد. رسوب های کلسیم و منیزیم از مهمترین این رسوب ها هستند.

ستفاده از رسوب‌زداهای مناسب در طول کارکرد چیلر و افزودن این مواد آب برج خنک کننده می تواند از رسوب گذاری جلوگیری کرده و هزینه و آسان و آسیب لوله ها را نیز کاهش دهد. همچنین استفاده از سختی گیر مناسب و همخوان با آب مورد استفاده می تواند تا حدود زیادی رسوب گذاری را تعدیل کند. نوعی از سختی وجود دارد که سختی منیزیم و کلسیم نیست. این نوع سختی نتیجه تشکیل لایه ای از مواد خارجی است. برای مثال گرد و غبار موجود در هوا و ورود آن ها به برج خنک کننده است.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *