چیلر تراکمی

دستور العمل کمپرسور اسکرو

دستور العمل کمپرسور اسکرو مدلهای Hs.53 وHs.64 و Hs.74

نمودار ظرفیت کمپرسورهای اسکرو را در شکل زیر می توانید ببینید :

 

این کمپرسورها توانایی کارکرد با مبرد های  R134a , R404a , R507a , R407c  و R22  را دارا هستند وهمچنین توانایی کارکرد و یا بدون اکونومایزر را دارند.

سیم پیچی این موتور ها دارای 6 سنسور دمایی PTC  و در قسمت دیسجارچ داری 1 سنسور PTC هستند و تمامی موارد فوق و جهت چرخش، خطای فاز توسط ماژولی که در تخته کلمپ قرار دارد کنترل می شود.

اجزای کمپرسورهای اسکرو بیتزر مدل HS  را در تصویر زیر می بینید:

 

1-روتور نری 2-روتور مادگی 3-بلبرینگ های دیسچارج 4-شیر یکطرفه

5- کنترل ظرفیت/ بی بارکننده راه اندازی 6- اتصال دیسچارج 7- شیر تعدیل فشار 8- تزریق مایع 9- سنسور دمای دیسچارج 10 –استاتور 11- تخته کلمپ 12 –ماژول محافظتی کمپرسور (نشان داده نشده )

کنترل ظرفیت و استارت در حالت بی بار

برای این کمپرسورها یک نوع جدید سیستم چند پله ای طراحی شده است که شبیه به کنترل اسلایدی کمپرسور های اسکرو مدل CSH  است . برای کنترل ظرفیت، حجم ساکشن در دو پله کاهش می یابد و این کار باعث کاهش حجم جریان می شود.

متاسفانه کمپرسورها با کنترل اسلاید، کنترل ظرفیت وابسته به حرکت هیدرولیکی پیستون است.

در این روش فاصله بین روتورها و هوزینگ حتی تحت بارهایی با فشار و دمای بالا مقدار کمی است و برای کمپرسورهای کوچک اسکرو،این مقدار فاصله پارامتر مهمی برای افزایش راندمان کمپرسور محسوب می شود.

در روش حرکت هیدرولیکی پیستون ها، اجزای اضافه ای برای محافظت در برابر حالت بی بار اولیه وجود ندارند. پیستون ها معمولا زمانی که فشار در محفظه کمپرس کردن بالاتر از فشار کاریشان باشد باز می شوند که معمولا فشار روغن یا کندانس است. در این روش استارت اتوماتیک در حالت بی باری گارانتی می شود و در برابر فشرده سازی بیش از حد از کمپرسور نیز محافظت می شود.

در حالت کارکرد غیر حداکثر بار (PART LOAD )، پیستون ها یکی پس از دیگری در جهت عکس حرکت می کنند (با زمان تاخیری که کنترل نیاز دارد )

و بنابراین باعث بوجود آمدن فضای بین پروفیل های اسکرو و قسمت ساکشن می شوند. به این دلیل حجم پوفیل فعال کاهش می یابد و در نتیجه ظرفیت نیز کاهش می یابد.

این سیستم با دو پله کنترل طراحی شده بنابراین با متناوب کردن شیرهای برقی امکان رسیدن به ظرفیت دقیق و مناسب با شرایط بار مورد نیاز سیستم بدست می آید.

جزئیات ساختار کنترل ظرفیت و راه اندازی بدون بار کمپرسور اسکرو بیتزر

 

و R134a , R404a , R507a , R407c , رد های وانید ، ببنید :

  2a شیر برقی (بدون جریان برق )

2b شیر برقی(در حالت برق دار)

 

 

شیرهای برقی CR1 , CR2 را با زمان تاخیر حداقلی 5 ثانیه سوئیچ کنید.

O  شیر برقی (بدون جریان برق)

  • شیر برقی(در حالت برق دار)

پله های موثر برای کنترل ظرفیت وابسته به شرایط کارکرد است.

پله 2 را در حالتی که از اکونومایزر استفاده می کنید به کار نبرید.

ترتیب قرار گیری شیرهای برقی کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

سیکل چرخش روغن

روغن مورد نیاز کمپرسور از طریق جداکننده روغن خارجی تامین می شود

و اختلاف فشار بین سپراتور روغن و نقطه تزریق به محفظه کمپرس کردن و بلبرینگ ها باعث ورود روغن به کمپرسور می شود.

روغن و گاز در قسمت بالای جدا کننده روغن، از یکدیگر جدا می شوند و روغن به پائین جداکننده می رود و به کمپرسور جریان می یابد  و وابسطه به شرایط استفاده ممکن است روغن توسط خنک کننده روغن نیز خنک شود.

  1. کمپرسور 2- فیلتر روغن 3- فلوسوئیج روغن 4- شیربرقی روغن

 5- ساید گلس 6- جداکننده روغن 7- سوئیچ سطح روغن 8- ترموستات روغن و هیتر روغن 10- خنک کننده روغن(در صورت نیاز) 11- شیر یک طرفه 12 – شیر برقی (بای پس در صورت نیاز)

همراه کمپرسورهای اسکرو فروخته شده توسط بیتزر کیت کامل تزریق روغن (فیلتر روغن ،فلوسوئیچ روغن، شیر برقی روغن وساید گلس )وجود دارد.

خنک کننده روغن(اویل کولر)

در مناطق با بارگرمایی  زیاد ، خنک کردن روغن نیاز است (وابسته به دمای کندانس و اواپراتور، سوپرهیت خط ساکشن و مبرد)

یک روش ساده تزریق مایع به قسمت اتصال اکونومایزراست. هرچند به دلیل مخلوط شدن روغن و گاز در این مدل کمپرسورها، بیتزر استفاده از این روش را به کمپرسورهای با ظرفیت برودتی پایین محدود کرده است. برعکس، استفاده از خنک کننده روغن خارجی (هوایی، آبی، یا با مبرد )به صورت گسترده توصیه شده و باعث افزایش راندمان می شود.

زمانی که ظرفیت خنک کننده روغن را محاسبه می کنید، بایستی بدترین شرایط را در نظر بگیرید:

  • حداقل دمای اواپراتور
  • حداکثر سوپرهیت ساکشن
  • حداکثر دمای کندانس
  • حالت کارکرد (کنترل ظرفیت و اکونومایزر ECO )

خنک کردن روغن با استفاده از اویل کولر

  • خنک کننده روغن را تا آنجایی که ممکن است نزدیک کمپرسور نصب کنید.
  • لوله کشی بایستی به صورتی باشد که در زمان خاموشی، روغن به جدا کننده روغن درین کند. (بهتر است اتصال از زیر کمپرسور به جداکننده روغن نصب شود)
  • برای سادگی تعمیرات پیشنهاد می شود از شیر توپی در خط روغن بعد از خنک کننده استفاده کنید.
  • خنک کننده روغن بایستی به وسیله ترموستات کنترل شود .

سنسور در خروجی خط روغن از جداکننده روغن نصب شود.

برای گاز R134a با دمایTC>55 ممکن است ارزیابی جداگانه ای مورد نیاز باشد.

برای گرم کردن سریع مدار روغن و کاهش افت فشار با روغن سرد، یک بای پس (یا حتی گرم کردن خنک کننده روغن در زمان خاموشی کمپرسور ) تحت شرایط زیر بایستی نصب شود :

-دمای روغن در خنک کننده روغن به پایین تر از 20 درجه سانتیگراد درزمان خاموشی افت می کند.

– حجم روغن در خنک کننده روغن به علاوه روغن در لوله ها از 25 dm3 تجاوز کند.ت5 dmلاوه روغن در لوله ها از 25 اوه روغن در لوله ها از 25  تحت شرایط زیر بایستی نصب شود :

کننده روغن را از زیر کمپرسور / جداکنند

افت فشار سمت روغن در طول کارکرد طبیعی در خنک کننده رو غن و لوله کشی ها نبایسی از 0.5 Bar تجاوز کند.

خنک کننده روغن آبی کمپرسور اسکرو

کنترل دما بوسیله شیر ریگلاتوری ترموستاتیک انجام می شود .

خنک کننده روغن آب خنک:

شیر مخلوط کردن روغن با سنسور دمایی:

شیر مخلوط کردن روغن با سنسور دمایی انتگرالی:

خنک کننده روغن انتگرالی در کندانسور هوایی

کنترل دما به وسیله روشن و خاموش شدن توسط ترموستات و یا با کنترل سرعت بوسیله پله فن برج خنک کننده انجام می شود.

در مواردی که از کندانسور به عنوان خنک کننده استفاده می شود شیر بای پس همزمان دما را کنترل می کند.

نصب خنک کننده روغن بالای سطح کمپرسور

این روش محدود به سیستم های با خاموشی های کوتاه است.

اگر خنک کننده بالای کمپرسور نصب شود (برای مثال خنک کننده روغن در پشت بام نصب شود و چیلر تراکمی در موتورخانه باشد) روغن می تواند از خنک کننده روغن خارج شود و در زمان خاموشی به جدا کننده روغن باز می گردد.

خنک کننده روغن بالاتر از کمپرسور قرار گرفته : شیر یک طرفه وشیر اختلاف فشار در خط روغن نصب می شود.

خنک کننده روغن ترموسیفون (خنک کردن با مبرد)

ترموسیفون

خنک کننده روغن ترموسیفون با استفاده از گردش بوسیله جاذبه مبرد در قسمت فشار بالا کار می کند. این روش مستقل از روش های خنک کننده دیگر است.

برای خنک کردن روغن، مبرد از ریسیور مایع جریان می یابد و مستقیما به خنک کننده روغن که در سطح پایین قرار دارد، جریان می یابد .

در حین جذب گرما از روغن داغ، مقداری از مبرد تبخیر می شود وبه فرم حالت 2 فازی مخلوط بخار و مایع در می آید وسپس به ورودی کندانسور وارد می شود.

خنک کننده روغن با مدار ترموسیفون:

برای اطمینان از مدار گردش با نیروی جاذبه، بایستی اختلاف ارتفاع مطمئن لحاظ شود. ستون عمودی مایع در لوله باعث افزایش فشار می شود که از مجموع افت فشارها در لوله ها، خنک کننده روغن و کندانسور بیشتر است.

در صورت ضرورت، گردش را میتوان از طریق نصب یک پمپ مبرد یا یک تزریق کننده، انجام داد.

خنک کننده روغن با مدار ترموسیفون

سیستم تزریق مایع مستقیم (LI)

با استفاده از این روش می توان خنک کنندگی مضاعفی را تامین کرد و

هرچند برای جلوگیری از مخلوط شدن روغن و مبرد بایستی نکاتی را در نظر گرفت .

شیر تزریق

تنها شیرهای انبساط با طراحی ویژه برای کاربرد برای تزریق مایع مناسب است.

کنترل شیر انبساط با استفاده از دمای دیسچارج 100الی90 درجه سانتی گراد (برای دانفوس TEAT20 و ALCO سری 100 الی 935 ) انجام می شود.

حباب شیر انبساط بایستی بر روی خط دیسچارج نصب شود (در فاصله 10 الی 20 سانتی متری شیر سرویس دیسچارج)

اتصال خط تزریق مایع بایستی از خط افقی مایع گرفته شود وسپس لوله ابتدا روبه پایین حرکت کند .

تجهیزات اضافه خط تزریق مایع:

  • شیر برقی که با کنتاکتور کمپرسور موازی است .
  • فیلتر
  • سایدگلس خط مایع

کارکرد اکونومایزر وتزریق مایع

در هنگامی که از سیستم تزریق مایع استفاده می کنید، امکان استفاده از اکونومایزر وجود ندارد.

تزریق مستقیم مایع به اتصال ECO (اکونومایزر)

 

جدول روغن های مورد استفاده در کمپرسور های اسکرو بیتزر :

مقدار دمای حداقل برای گاز دیسچارج 60 درجه سانتی گراد است که مقدار فوق با دمای سوپرهیت ساکشن مناسب بدست می آید و در حالت کارکرد پیوسته برای مبردهای (R134a , R404a , R507A , R407c ) دمای دیسچارج بایستی حداقل 20K وبرای گاز R22 بایستی 30K بیشتر از دمای کندانس باشد.

کنترل دمای خنک کننده روغن (اویل کولر) : محل قرار گیری سنسور دما مطابق با جدولی است که ارائه کردیم و از طریق سنسور دما یا فشار حجم اب گذری کنترل می شود .

دمای روغن کنترل تزریق برای روغن تیپ B100 (R22)تا 80 درجه سانتی گراد است.

روغن B100 برای اواپراتور های دما پایین و دماهای کندانس مناسب است که به دلیل ویسکوزیته آن است.(Tc  در کارکرد پیوسته >45درجه سانتی گراد) و به دلیل قابلیت آمیختن خوب آن با گاز R22  می توان از آن در اواپراتور های فلوود که با دمای پایین کار می کنند نیز استفاده کرد.

در هنگام استفاده از روغن تیپ B100 بایستی از خنک کننده روغن نیز استفاده شود.

سیستم تزریق مایع به جای استفاده از اکونومایزر محدود به BSE170 و B150SH است .

روغن های استرBSE170  (برای مبرد های HFC ) و B150SH برای R22 جاذب قوی رطوبت هستند بنابراین هنگام بازکردن قوطی روغن وباز کردن سیستم توجه لازم را معطوف کنید.

اطلاعات بالا بر اساس دانش وتجربه ما است و اطلاعاتی کلی می باشد و مشخص کننده خصوصیات روغن و مناسب بودن روغن برای مورد خاص نیست.

مخلوط کردن روغن ها و شارژروغن کمپرسور اسکرو بیتزر

بدون مطالعه جدول زیر روغن های مختلف را باهم مخلوط نکنید و چه در مواردی که گازهای فریون HFC و یا HcFC به کار برده باشید امکان تشکیل اسید وآلودگی سیکل وجود دارد.

 

شارژ روغن با B150SH  ومقدار زیادی باقی مانده با B150S

باعث بوجود آمدن فوم و سوء عمل روغن می شود. بنابراین تنها بایستی روغن های جدید تر B150S و یا B100 (حداکثر20%) را اضافه کرد

کمپرسورهای نیمه بسته سری HS  را می توان با تمام مبرد های معمول استفاده کرد.

کمپرسور های اسکرو مدل CS  برای چیلر های تراکمی کندانس آبی و کندانس هوایی مناسب است.

طراحی سیستم ولوله کشی کمپرسور اسکرو مدل HS

کمپرسور های اسکرو همانند کمپرسور های سیلندر پیستونی در مدار سیستم تراکمی قرار می گیرند و تنها ویژگیهای از لحاظ مدار روغن کاری دارند که بایستی به آنها توجه گردد.

کمپرسور مجزا با کندانسور آبی و خنک کننده روغن:

سایز زنی لوله ها

سایز لوله ها برای مدارهای کوتاه به وسیله سایز شیرهای سرویس بدست می آید. لوله کشی برای سیستم های دما پایین، کمپرسور های موازی و سیستمهایی با ظرفیت متغیر، نیاز به سایز زنی دقیق وجود دارد و بایستی سرعت حرکت روغن در سیستم را در محاسبات مد نظر قرار داد.

لوله کشی کمپرسور اسکرو

طراحی سیستم و لوله کشی بایستی به صورتی انجام پذیرد که کمپرسور از روغن و مایع مبرد در زمان خاموشی پر نشود، برای این هدف لوله گاز دیسچارج  و خط ساکشن بایستی ابتدا به پایین کمپرسور حرکت کند.

نیاز به محاسبات دقیق تر برای مواردی مانند زیر وجود دارد :

  • لوله خط ساکشن بعد از اواپراتور بالا رود (گردن قو )
  • برای نصب کمپرسور بالای اواپراتور (نیاز به پمپ دان سیستم وجود ندارد )
  • نصب شیر برقی قبل از اکسپنشن ولو باعث محافظت در برابر ضربه مایع به کمپرسور در زمان استارت می شود.

مثالی از لوله کشی خط ساکشن:

ساختار چیلر تراکمی و طراحی لوله کشی

برای لوله کشی و جلوگیری از لرزش نیازی به نصب لرزه گیر در خط ساکشن و دیسچارج نیست هرچند لوله کشی بایستی انعطاف پذیر باشد، همچنین می توانید از خم کردن به جای زانو زدن استفاده کنید و یا از زانوهایی با شعاع بلند استفاده کنید تا افت فشار و لرزش کاهش یابد.

به دلیل دانسیته  بالای R404a و R507a در حالت بخار، امکان لرزش در خط دیسچارج و جدا کننده روغن وجود دارد که آن را می توان با نصب یک موفلر در خط دیسچارج و بعد از کمپرسور تعدیل کرد.

هیتر روغن

برای جلوگیری از مخلوط شدن روغن و گاز در اویل سپراتور در زمان خاموشی کمپرسور بایستی از هیتر روغن استفاده کرد که می توان با یک ترموستات با تغییرات دمایی 70 درجه سانتی گراد، هیتر روغن را کنترل کرد.

بای پس زمان خاموشی کمپرسور

این بای پس برای سیستم هایی که دارای زمان خاموشی طولانی هستند مهم می باشد و تعادل فشار بین قسمت فشار بالا و پایین را برقرار می کند.

بای پس زمان خاموشی کمپرسور برای سیستم های با زمان کارکرد طولانی (حداقل زمان خنک شدن روغن در زمانهای کوتاه ) نیاز نیست همانند سیستم هایی که برای سوپرمارکت ها نصب می شوند.

با استفاده از خط بای پس در زمان خاموشی، فشار در جداکننده روغن در زمان خاموشی به فشار خط ساکشن افت میکند واین کار باعث کاهش اشباع بودن روغن می شود و باعث اطمینان از حداکثر میزان ممکن ویسکوزیته روغن برای راه اندازی بعدی می شود. هرچند این کار باعث کاهش مخلوط شدن روغن و مبرد نیز می شود.

اجزای ضروری در لوله کشی کمپرسورهای اسکرو

  • شیر یک طرفه بعد از جداکننده روغن
  • خط متعادل کننده فشار بین ساکشن و جداکننده روغن

14 – 6 MM

بوسیله ی یک شیر برقی کنترل می شود و تنها در زمان خاموشی باز می شود و در کمپرسور های موازی زمانی که تمام کمپرسورها خاموش هستند این شیر یرقی باز میشود.

فیلتر خط ساکشن کمپرسور

با استفاده از فیلتر ساکشن قابل تعویض (با مش 25 میکرومتر ) میتوان کمپرسور را از آسیب در برابر ذرات فلزی، آشغالها و ذرات فسفات حفاظت کرد و از سیستم در برابر CONTAMINITION (آلودگی) محافظت کرد.

فیلتر درایر

انتخاب فیلتر درایر بایستی با دقت بالایی صورت پذیرد تا اطمینان از حداکثری جذب رطوبت وپایداری شیمیایی سیستم صورت پذیرد.

دستور العمل های ویژه برای کمپرسور های اسکرو

عایق کردن جداکننده روغن

کارکرد در دمای محیط پایین و یا دمای دیسچارج بالا در زمان خاموشی کمپرسور (برای مثال چیلر های تراکمی)نیاز به عایق کردن جدا کننده روغن وجود دارد .

 

کنترل فشار کندانسور

برای گارانتی حداکثر راندمان روغن و جداکننده روغن، بایستی کندانسور را به صورت پله ای یا بدونه پله پیوسته کنترل کرد. کاهش شدید فشار باعث تشکیل فوم روغن می شود. این اتفاق همچنین در زمانی که فشار کندانسور پایین باشد اتفاق می افتد.

در موارد زیر نصب رگلاتور فشار در خط دیسچارج (بعد از جداکننده روغن ) و یا یک پمپ روغن ضروری است:

  • کارکرد در شرایط کم بار زیاد ویا خاموش های طولانی با نصب کندانسور در هوای آزاد که دما پایین است.
  • فشار ساکشن بالا زمان استارت با فشار پایین سیال در قسمت فشار بالا می توان به نصب رگلاتور، فشار ساکشن را به سرعت کاهش داد.
  • دیفراست گاز داغ، سیکل معکوس
  • کاربرد های بوستر (اختلاف فشار پایین )

بی بار کننده استارت

در مواردی که فشار ساکشن بالا در زمان استارت باعث بار مکانیکی زیاد و روغن کاری ضعیف میشود، احتیاج به نصب یک بی بار کننده میباشد.

هرچند برای کمپرسور از سیستم هایی استفاده میکنند که سیم پیچ بار اولیه و ترک پائینی داشته باشد (برای مثال استارت کمپرسور با روش PWS)

موازی کردن کمپرسور های اسکرو

کمپرسورهای اسکرو بیتزر مدل HS  به ویژه برای موازی کردن با یکدیگر بسیار مناسب هستند قابلیت این روش برای بار کم (کارکرد یک کمپرسور یا تمام کمپرسورها ) و تنظیمات دمایی مجزا برای هر کمپرسور و کنترل ظرفیت آزادتر و راحت تر و کاهش بار الکتریکی راه اندازی وهزینه ابتدایی پایین تر است.

کاربرد کمپرسورهای موازی بایک جداکننده روغن و خنک کننده روغن آبی:

 

کاربرد کمپرسور های موازی با یک جداکننده روغن و خنک کننده روغن هوایی:

 

کمپرسورهای موازی با دماهای متفاوت:

کمپرسورهای اسکرو موازی با جداکننده روغن و اویل کولر آبی و پمپ روغن خارجی

  1. کمپرسور
  2. شیر برقی روغن
  3. فلوسوئیچ روغن
  4. فیلتر روغن
  5. بای پس زمان خاموشی (در صورت نیاز)
  6. جداکننده روغن با هیتر و کنترل سطح روغن
  7. رگلاتور فشار کندانسور (در صورت نیاز)
  8. خنک کننده روغن آب خنک (تنها اگر نیاز است )
  9. کندانسور

10-خنک کننده روغن هوا خنک

     11-پمپ روغن )در صورت نیاز)

     12-شیر مخلوط کننده (در صورت نیاز)

کارکرد اکونومایزر ECO

کمپرسور های اسکرو بیتزر به اتصال ساکشن اضافی اکونومایزر مجهز شده اند

این حالت کارکرد باعث بوجود آمدن سابکول(مادون سرد ) اضافه برای خط مایع می شود و بوسیله ی یک اکسپنشن ولو اضافه، ضریب عملکرد (راندمان)چیلر تراکمی اسکرو، افزایش می یابد.

امتیاز این روش کارکرد به ویژه با نسبت های تراکم بالا برای مثال در چیلر های تراکمی دما پایین است. اتصال اکونومایزر بروی کمپرسور باعث کاهش برگشت جریان نمی شود بنابراین راندمان کمپرسور در تمام شرایط حفظ می شود.

در شکل زیر تاثیر اکونومایزر را بر سطح فشار کمپرسور و در نتیجه قدرت ورودی کمپرسور میتوانید ببینید.

اتصال اکونومایزر ECO با کنترل اسلایدر انتگرالی:

سایز لوله اکونومایزر ساکشن کمپرسور مطابق زیر می باشد:

مدل HS.53 : قطر 18MM (4/3 اینچ)

مدل HS.67 : قطر 22MM (8/7 اینچ)

مدل HS.74 : قطر 22MM (8/7 اینچ)

طراحی لوله ساکشن اکونومایزر کمپرسور اسکرو بیتزر

اتصالات الکتریکی کمپرسور اسکرو

طراحی موتور

کمپرسورهای اسکرو بیتزر سری HS به صورت استاندارد برای کارکرد دوبل مثلث (PWS) طراحی شده اند.

روش های استارت مطابق شکل زیر میباشد و این روش راه اندازی کمپرسور باعث کاهش جریان مصرفی می شود البته روش استارت دیگری به صورت مستقیم برای بعضی از کمپرسورها وجود دارد که به استارتر مستقیم مشهور است.

دیاگرام شماتیک سیم پیچی

تجهیزلت حفاظتی کمپرسورهای اسکرو بیتزر مدل HS

اسکرو های مدل HS  با تجهیزات حفاظتی (ماژول در تخته کلمپ) SE-E1 تجهیز شده اند . ماژول SE-C1  را میتوان با کمپرسور مدل HS-64 وHS-74 به کار برد.

تجهیزات محافظتی موتور (سنسور های PTC) و سنسور دمای دیسچارج PTCبه صورت پیش فرض توسط کمپانی بیتزر سیم کشی شده اند.

اتصالات الکتریکی ماژول SE-E1 و SE-B2 در تخته پلمپ:

  _______   سیم کشی کارخانه

_____  سیم کشی در محل

R1T  تایمر تاخیری فلوسوئیچ جریان روغن

C1 خازن الکتریکی

F7 فلوسوئیچ

R2 سنسور دمای گاز داغ

ماژول SE-E1 دمای موتور و دمای گاز دیسچارج و جهت چرخش موتور (5 ثانیه اول راه اندازی ) را چک میکند و همچنین در صورت قطع یک فاز در 5 ثانیه اول راه اندازی، مدار را قطع می کند و بعد از 6 دقیقه مدار مجدا قابل استارت است.

ماژول کمپرسورهای مدل HS.64 و HS.74

_______   سیم کشی کارخانه

_____  سیم کشی در محل

F7 فلوسوئیچ

R2 سنسور دمای گاز دیسجارج

این روش راه اندازی کمپرسور اسکرو نیاز به 2 کنتاکتوردارد و هر کنتاکتور بایستی قابلیت 60% جریان حداکثری کارکرد را داشته باشد و دو کنتاکتور با تاخیر زمانی که قبلا توضیح داده شده، در مدار قرار می گیرند.

اجزای تجهیزات مدار فرمان و مدار قدرت چیلر تراکمی اسکرو بیتزر مدل HS به قرار زیر می باشد:

B1 ___ ترموستات روغن        F12 کنترل اکونومایزرECO(در صورت نیاز)

B2——                            F13 کنترل بار موتور PWS1

C1 کنتاکتور                           F14 کنترل بار موتور PWS1                    

F1 فیوز اصلی                         F15 سوئیچ فشار پایین (سیستم پمپ دان)

F2 فیوز کمپرسور                    F21 فیوز هیتر گرم کننده ترمینال

F3 , F4 فیوز فرمان             H1 لامپ سیگنال /خطای موتور(دمای زیاد/خطای فاز/جهت چرخش)

F5 کنترل فشار بالا                   H2 لامپ سیگنال (زمان مکث)

F6 کنترل فشار پایین                H3لامپ سیگنال خطای جریان روغن

F7 فلوسوئیچ روغن                H4 لامپ سیگنال خطای سطح روغن

F8 کنترل سطح روغن             K1 کنتاکتور اول  PW

K2 کنتاکتور اول  PW              K4 کنتاکتور کمکی 

K5 کنتاکتور کمکیK1T           رله زمانی(کنترل جریان روغن) 1OS الی 20S

K2T رله زمانی(زمان مکث) 300S    K3T  رله زمانی PW(0.5S)

K4T رله زمانی(کنترل کنترل سطح روغن (120S)           M1 کمپرسور

Q1کلید اصلی                  R1 هیتر روغن

R2 سنسور دمای گاز دیسچارج                     R3-8 سنسور های PTC موتور

R9 المنت گرمایشی ترمینال                  S1 کلید قطع و وصل

S2ریست خطا (دمای گاز دیسچارج وموتور)(جهت چرخش موتور)(جریان روغن)

Uنمایشگر                                     Y1شیر برقیSVتزریق روغن

Y2شیر برقی خط مایع            Y3شیر برقی بای پس زمان خاموشی

Y6شیر برقی کنترل ظرفیت                    Y7شیر برقی کنترل ظرفیت

Y8شیر برقی اکونو مایزر( در صورت نیاز)

SE-B2 وسیله کنرلی برای کنترل جریان روغن

SE-E1وسیله محافظتی برای موتور ودمای گاز دیسچارج

SE-C1وسیله محافظتی برای موتور ودمای گاز دیسچارج  و جریان روغن

OFC  کنترل جریان روغن (اختیاری برای HS.53)

OLC-D1 کنترل سطح روغن چشمی