چیلر تراکمی

درین آب چیلر تراکمی

درین آب چیلر تراکمی1

درین آب چیلر تراکمی

طرح زیر برای استفاده از درین آب چیلر تراکمی و محاسبه حجم آب درین چیلرهای تراکمی ارایه شده است.

امکان سنجی استفاده از آب درین کویل های سرمایشی اواپراتور:

با توجه به کاهش رطوبت هوای سرد عبوری از کویل های سرمایشی سالن های قارچ و هوای مرطوب این امکان وجود دارد. که بتوان از آب جمع آوری شده از اواپراتورها استفاده کرد. این روش هم اکنون به صورت گسترده در کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. و آب مقطر جمع آوری شده برای مثال در پاساژ مرکزی آیداهو آمریکا به بیش از 1300 گالن در روز می رسد. که رقم قابل توجهی می باشد.

محاسبات حجم آب قابل استحصال را در ادامه ذکر خواهیم کرد. تا بتوان میزان دقیق برآورد عددی آب از اواپراتورهای کارخانه قارچ را به صورت مدون داشته باشیم:

این پروژه به عنوان نمونه ای از محاسبات میزان درین آب در ادامه ذکر شده است. که سالن های پرورش قارچ در استان بوشهر می باشد.

میزان رطوبت هوای بوشهر را می توان از طریق نمودار سایکرومتریک شهر بوشهر در ماههای مختلف بدست آورد.

با توجه به رطوبت بالای شهر بوشهر در تمامی ماههای سال، در محاسبات میزان برودت مورد نیاز برای آسایش بایستی کم کردن این میزان رطوبت در نظر گرفته شود.

مطابق با محاسبات ارایه شده توسط انجمن مهندسین امریکا و اجرا شدن پروژه مشابه در ایالت تگزاس و کشور کانادا و قاره افریقا، می توان از این محاسبات برای بدست آوردن میزان آب قابل استحصال در اواپراتورهای سالن های قارچ استفاده کرد.

میزان درین(میعان) آب در اواپراتورهای دستگاه چیلر مطابق با نرم افزار محاسباتی به قرار زیر است:

میزان فوق 63 گالن در روز به دست آمد. که با توجه رطوبت مطلق هوا که به دلیل رطوبت زنی مکانیکی(مه پاش) این مقدار بیشتر می شود.

نمیتوان از ورود و خروج هوا نیز جلوگیری کرد و با توجه به بالا بودن رطوبت هوای منطقه می توان انتظار بیشتر شدن رطوبت سالن ها و آب جمع آوری شده از اواپراتورها را داشت. که این مقدار در محاسبات 20% در نظر گرفته شده است. و در صورت درنظر گرفتن 100% هوای تازه این مقدار به 330 گالن آب تقطیر شده در روز می رسد.

پس طبق محاسبات میزان 62.8 گالن آب در روز جمع آوری می شود. البته این مقدار به غیر از سیستم مه پاش است که در یک سیکل بسته، دوباره بازیافت می شود.

بدین ترتیب این سیستم مدیریت آب نه تنها پرت نخواهد داشت بلکه می توان از آب جمع آوری شده (آب مقطر) اضافی در موارد دیگر استفاده کرد. زیرا بسیار بیشتر از نیاز بسترهای قارچ و محیط پرورش است.

در بعضی از فصول از هوای کاملا تازه استفاده می شود. و به دلیل رطوبت بالای هوا، میزان آب جمع آوری شده بیشتر است. مطابق محاسبات نرم افزار زیر می توان میزان آب قابل بازیافت را بدست آورد:

برای مشاوره بیشتر در زمینه درین آب چیلر تراکمی می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *