چیلر تراکمی

اندازه فیلتر درایر مهم است؟

اندازه فیلتر درایر مهم است؟

اندازه فیلتر درایر مهم است؟

شاید بایستی سوال خود را این گونه بپرسم، سایز فیلتر درایر مهم تر است یا نوع خشک کن به کار رفته در فیلتر درایر؟

تا زمانی که حجم فیلتر درایر رابطه مستقیم با ظرفیت آن دارد، نوع مواد خشک کن به کار رفته نیز دارای اهمیت است. مکانیزم فیزیکی جذب که آلودگی ها را از مبرد جذب و جمع آوری می کند. در سطح مواد جاذب و در درون این مواد جاذب اتفاق می افتد. به عبارت دیگر هر چه سطح افزایش یابد،  اسید و یا آب بیشتری جذب می شوند.

توجه کنید که گفتیم هر چه سطح افزایش یابد نه حجم. تصور کنید مواد فیلتر درایر کروی هستند، در صورتی که ابعاد این مواد کروی کوچک باشند، می توانند سطح بیشتری را تشکیل دهند. متاسفانه استفاده از این ذرات کوچک و فشرده کردن آن ها ممکن است باعث افت فشار شود.

ذرات به کار رفته در کنار هم ایجاد سطوح برآمده و تو رفته می کنند، بنابراین این سطوح باعث افزایش سطح نسبت به سطوح مسطح می شوند.

خصوصیات فیلتر درایرها

حال اجازه دهید در مورد بعضی خصوصیات ویژه فیلتر درایرها صحبت کنیم. آلومینیوم فعال یک جاذب معمول و ارزان است و دارای نسبت سطح به جرم خوب 300 متر مربع به ازای هر گرم از این ماده است. دوباره تصور کنید که 300 متر مربع یا 3236 فوت مربع (مساحت یک خانه بزرگ) به ازای هر گرم.

این مقدار ممکن است زیاد به نظر برسد. در مقایسه با ملکولار سیو (Molecular Sieve) که دارای سطح میانگین 900 متر مربع به ازای هر گرم است. سطح تماس آلومینای فعال یک سوم می باشد. آلودگی ها به صورت فیزیکی بر روی این سطوح جذب می شوند.

اما درایرها با جرم آنها فروخته نمی شوند بلکه با حجم در بازار عرضه می شوند. بنابراین ما نیاز به دانسیته مواد مختلف فیلتر درایر داریم (دانسیته نسبت جرم به حجم هر واحد است) تا بتوانیم مقایسه پایه جرمی به پایه حجمی را انجام دهیم.

مقایسه ظرفیت فیلتر درایر

مقایسه ظرفیت فیلتر درایر با حجم های برابر مواد به این نتیجه می رسد که ملکولار سیو 2.8 برابر دارای سطح جذب بیشتر نسبت به آلومینای فعال است.

بنابراین 9 اینچ مربع فیلتر درایر که از 100% ملکولار سیو استفاده کرده برابر فیلتر درایری است که 25 اینچ مربع از آلومینیوم فعال باشد. بنابراین در خرید فیلتر درایر دقت کنید. مقایسه فیلتر درایرها را بر اساس ظرفیت جذب رطوبت انجام دهید و نه سایر آن ها.

سرانجام نیاز است که به ترکیب چند جاذب در یک فیلتر درایر نیز دقت کنیم. فیلتر درایرهایی که با نام فیلتر درایرهای ملکولار سیو خریداری می کنید معمولا دارای 100% مواد ملکولار سیو نیستند بلکه ترکیبی از مواد جاذب برای جذب بهتر ذرات ارگانیک، پارافین، اسیدها و آب هستند. انواع مختلفی از ملکولار سیو وجود دارند مانند: 3A, 4A, 5A که نشانگر سایز به انگستروم (واحد کوچک اندازه گیری) است.

فیلتر درایرها را براساس ظرفیت جذب رطوبت مقایسه کنید و نه براساس سایز و یا وزن آن ها.

جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس یاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *