دسته های مرتبط

کمپرسورهای اسکرو کامپکت بیتزر CS65~CS95

کمپرسورهای اسکرو کامپکت بیتزر CS65.CS85.CS75.CS95

محدوده­ های کارکرد

 محدوده کارکرد کمپرسورهای اسکروبیتزر کامپکت

محدوده کارکرد کمپرسورهای اسکرو بیتزر کامپکت

جابجایی کمپرسور

جابجایی کمپرسور را از طریق جرثقیلی انجام دهید که توانایی جابجایی 1200-1500 kg را داشته باشد.

 جابجایی کمپرسور اسکرو بیتزر

جابجایی کمپرسور اسکرو بیتزر

نکات لوله­ کشی کمپرسور

اتصالات لوله کشی باید مطابق استاندارد باشد. توجه داشته باشید شیرها را زیاد گرم نکنید و یا در هنگام جوشکاری، شیرها را خنک کنید. حداکثر دمای جوشکاری 700c است.

 طرح لوله­ کشی کمپرسور اسکرو بیتزر

طرح لوله­ کشی کمپرسور اسکرو بیتزر

از لوله­ هایی استفاده کنید که سطوح داخلی آن خشک، تمیز و عاری از پوشش فسفات باشند. پیشنهاد می­ شود از فیلتر ساکشن با سایز مِش کمتر از 25 میکرومتر استفاده کنید. همانطور که می­ بینید اتصال تزریق مایع (LI) و اکونومایزر (ECO) باید ابتدا رو به بالا حرکت کند. این امر از مخلوط شدن روغن و مبرد و آسیب­های هیدرولیکی جلوگیری می­ کند.

روش لوله کشی تزریق مایع و اکونومایزر کمپرسور اسکرو بیتزر

روش لوله کشی تزریق مایع و اکونومایزر کمپرسور اسکرو بیتزر

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر کامپکتCSH,CSW

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر کامپکتCSH,CSW

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر کامپکتCSH,CSW

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر کامپکت CSH,CSW

اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSH.1

اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSH.1

 اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSH.3

اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSH.3

 اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSW

اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر CSW

اجزای کمپرسور اسکرو بیتزر کامپکت

  • اتصال فشار بالا (HP)
  • اتصال اضافی فشار
  • اتصال فشار پائین (LP)
  • ساید گلس روغن
  • شیر سرویس روغن ( استاندارد/ اتصال برای متعادل کننده کارکرد موازی)
  • درپوش تخلیه روغن محفظه سیم­ پیچ
  • اتصال شارژ روغن
  • اتصال برای کنترل کننده سطح روغن اپتوالکتریکال
  • هیتر روغن استاندارد
  • اتصال فشار روغن
  • اتصال­های خنک کننده روغن
  • سنسور دمای روغن
  • اتصال اکونومایزر (ECO) یا تزریق مایع (تنها در مدل­های 1)
  • سوراخ دنده­ دار برای ساپورت لوله (ECO یا خط LI)
  • اتصال تزریق مایع
  • اتصال ارت یا زمین
  • اتصال برگشت روغن یا گاز در سیستم­های اواپراتور فلودد

SL مخفف لوله گاز ساکشن

DL مخفف لوله گاز دیسچارج

اتصالات اضافی برای وکیوم کردن کمپرسور اسکرو

برای وکیوم عمیق پیشنهاد می­ شود قسمت ساکشن و دیسچارج وکیوم گردد.

کنترل ظرفیت و استارت در حالت بی­ بار (آنلود)

کمپرسورهای مدل CS دارای کنترل ظرفیت استاندارد با سیستم اسلاید هستند. این سیستم امکان کنترل ظرفیت بی­نهایت (پیوسته) و 4 پله­ ای را امکان­پذیر می­ کند. حالت­های متفاوت کارکرد را می ­توان با شیر برق های کنترل ظرفیت بدست آورد.

اتصالات الکتریکی

سیم­ پیچ­ های دوضرب (دوبل مثلث) Part winding split مقادیر جریان برای حالت دوبل مثلث شامل 50% برای pw1 و 50% برای pw2 است. هر دوی کنتاکتورها باید حداقل 60% حداکثر جریان کارکرد باشند.

سیم­ پیچ­ های ستاره مثلث

کنتاکتور اصلی و مثلث حداقل 60% کنتاکتور ستاره 33% حداکثر جریان کارکرد باید باشند. اطلاعات ولتاژ و فرکانس باید از روی پلاک کمپرسور با ولتاژ ورودی مقایسه گردد. اولین اتصال سیم­ پیچ pw1 (کنتاکتور k1) اتصالات 1/2/3

دومین اتصال سیم­ پیچ pw2 (کنتاکتور k2) اتصالات 7/8/9

زمان تأخیر بین اتصال دو کنتاکتور 0.5 ثانیه است.

رله محافظ سیم­پیچ کمپرسور

SE-E1

این رله محافظ در جعبه ترمینال نصب می­ گردد. کابل­ های سنسورهای PTC به آن متصل می­ گردد که در مدار فرمان توضیح داده شده است. مواردی که کنترل می­ گردد:

  • کنترل دما
  • کنترل جهت گردش
  • کنترل خطای فاز

SE-C1

برای کارکرد با یک اینورتر فرکانس یا یک سافت استارتر، رله محافظ SE-C1 مورد نیاز است. هرچند طراحی و شرایط کارکرد باید با اطلاعات بیتزر مطابقت داشته باشد.

محدودیت­ های فشار (LP&HP)

کمپرسور باید در محدوده مجاز کار کند که این امر از طریق کنترل فشار بالا و پائین مکانیکی یا کنترل کننده­ های فشار الکترونیکی انجام می­ گیرد.

کنترل مدار روغن

کنترل غیر مستقیم از طریق سنسور دما (استاندارد) انجام می­ گیرد. همچنین کنترل مستقیم از طریق کنترل سطح روغن انجام می­ گیرد که برای سیستم­ های زیر ضروری است:

  • در مدارهایی با تزریق مایع برای خنک کنندگی اضافی یا
  • در سیستم­ هایی با حجم بالا

کنترل کننده سطح روغن اپتوالکتریکال (چشمی روغن) CSW و CSH.3

کنترل کننده سطح روغن OLC-S1 در پهلوی کمپرسور نصب می­ گردد که در قسمت کنترل سطح روغن به تفصیل توضیح داده شده است.

هیتر یا گرم کن روغن

مطمئن شوید قدرت روغن کاری روغن حتی بعد از زمان طولانی خاموشی مناسب است که این امر و جلوگیری از مخلوط شدن مبرد و روغن و افزایش ویسکوزیته از طریق هیتر روغن انجام می­ گیرد.

عایق کردن جدا کننده روغن

در کارکرد کمپرسور در دمای پائین یا در دماهای بالای دیسچارج در زمان خاموشی (برای مثال هیت پمپ) عایق باید صورت گیرد.

وکیوم کردن

هیتر روغن را روشن کنید.

شیرها و شیرهای برقی را باز کنید و با استفاده از اتصال فشار بالا و پائین، سیستم را وکیوم کنید. میزان وکیوم مناسب در زمان خاموشی پمپ وکیوم برابر 1.5mbar  است.

شارژ گاز (مبرد)

قبل از شارژ، هیتر روغن را روشن کنید.

کنترل سطح روغن کمپرسور را چک کنید.

کمپرسور را روشن نکنید.

مایع مبرد را مستقیماً به ریسیور و در اواپراتورهای فلودد مستقیماً به اواپراتور شارژ انجام گیرد. بعد از اتمام شارژ، میزان کسری شارژ به صورت گاز از طریق ساکشن انجام می­ گیرد.

اخطار: مراقب کارکرد تَر باشید.

دمای دیسچارج باید حداقل (30k (R22,R407C یا حداقل (20K (R134a, R404A بالاتر از دمای کندانس باشد.

موارد زیر را قبل از راه­ اندازی چک کنید:

سطح روغن در محدوده سایدگلس

زمانی که کمپرسور را روشن می­ کنید، دمای روغن باید حداقل 20C بالاتر از دمای محیط باشد که 15 درجه حداقل دمای سطح کمپرسور زیر سطح سایدگلس روغن است.

دستورالعمل راه­ اندازی

جهت چرخش را چک کنید.

کمپرسورهای اسکرو تنها در یک جهت می توانند بچرخند. کنترل توالی فاز از طریق SE-E1 و SE-C1 کنترل می­ شود.

تست توالی فاز

گیج بر روی خط ساکشن نصب کنید و کمپرسور را برای زمانی حدود 0.5-1 ثانیه استارت بزنید و به محض درست بودن دور، فشار ساکشن افت می­ کند و در غیر این صورت جای دو فاز را عوض کنید.

چک کردن روغن/ روغنکاری

کنترل روغن بلافاصله بعد از استارت باید صورت گیرد. سطح روغن را چک کنید و همچنین در هنگام راه ­اندازی بر روی سطح روغن فوم (کف) تشکیل می­ شود که در حین کارکرد از بین می­ رود. اگر کف بر روی سطح روغن باقی ماند، می­ تواند نشانه وجود مایع مبرد در ساکشن باشد.

چک کردن اطلاعات کارکرد

  • دمای اواپراتور
  • دمای گاز ساکشن
  • دمای کندانس
  • دمای دیسچارج؛ حداکثر دمای 120C در لوله خروجی دیسچارج
  • دمای روغن؛ زیر سطح روغن
  • آمپر مصرفی
  • ولتاژ

حداقل زمان کارکرد کمپرسور نیز 5 دقیقه می­ باشد.

حداکثر تعداد استارت در ساعت:

CS65/75:  شش بار در ساعت

CS85/95: چهار بار در ساعت

زمان استارت کنتاکتور دوم

در دوبل مثلث 0.5S

ستاره مثلث (1S ( CSH65…CSH85

ستاره مثلث (1.5S (CSH95

پیشنهادات ویژه برای ایمنی کمپرسور و چیلر

آنالیزها نشان می­ دهد که خرابی کمپرسورها به دلیل شرایط کارکرد است. برای نمونه:

  • کارکرد شیر انبساط _به دستورالعمل­ های سازنده مراجعه کنید.

نصب درست حباب دمایی بر روی خط ساکشن و یا میزان سوپرهیت مناسب و حداقل دمای دیسچارج و کارکرد پایدار و بارهای کارکرد در زمستان و تابستان از مواردی هستند که دارای اهمیت می­ باشند.

  • از مخلوط شدن گاز و روغن جلوگیری کنید که می­ تواند در خاموشی­ های طولانی مدت بوجود آید.

هیتر کارتر در زمان خاموشی کمپرسور باید در مدار باشد و همچنین سیستم پمپ­ دان و شیر یکطرفه بر روی خط دیسچارج کمک کننده است.

نگهداری کمپرسور اسکرو بیتزر

نکات زیر باید در کارکرد طولانی مدت کمپرسور اسکرو چک شود:

  • اطلاعات کارکرد
  • روغنکاری/ چک کردن روغن
  • رله­ های محافظ
  • شیر یکطرفه
  • آچارکشی مدار برقی
  • میزان شارژ گاز

شیر اطمینان داخلی

در شرایط غیر طبیعی که دمای دیسچارج بالا رود، این شیر فشار را به قسمت ساکشن تخلیه می­ کند.

شارژ روغن

درصورتیکه سیم­ پیچ دچار سوختگی گردد، باید تست اسید انجام شود و روغن تعویض گردد و همچنین فیلترها نیز تعویض گردد و روغن از اویل سپراتور درین گردد.

 روش تخلیه و شارژ روغن کمپرسور اسکرو بیتزر

روش تخلیه و شارژ روغن کمپرسور اسکرو بیتزر

 


منتشر شده در :// نویسنده:mehrspand

contact

شهرک صنعتی چهاردانگه. خیابان ۱۷. پلاک ۱۰
شماره تماس:
09123873563
021-43855203

ایمیل پشتیبانی : info@mehrespand.ir
facebook google instagram twitter aparat pinterest

about us

این شرکت با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی تحت عنوان,ASHRAE-15مقررات و ایمنی تبرید مکانیکی ASAB9.1 و قوانین ASMEجهت مخازن تحت فشار در زمینه تاسیسات برودتی توانسته است بهترین راهکارهای تعمیر، سرویس، راهبری و تامین قطعات دستگاههای تهویه مطبوع را ارائه نماید و نیز با بهره گیری از توان علمی و تخصصی و دانش فنی روز دنیا نسبت به ارائه مشاوره و راهنمائی محققین ،دانشجویان و علاقه مندان به این رشته را فراهم نماید. علاقه مندان جهت دریافت هر گونه پاسخ در این زمینه با گروه مشاورین شرکت تماس حاصل نمایند.

mehrspand


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ است 2008-2015