چیلر تراکمی

شارژ گاز زیاد سیستم های تراکمی

شارژ گاز زیاد سیستم های تراکمی

شارژ گاز زیاد سیستم های تراکمی (چیلر تراکمی، سردخانه و مینی چیلر)

برای تعمیر یک یونیت کندانس هوایی مراجعه کردیم. مشتری اعلام کرد هفته گذشته برودت خوبی داشتیم اما بعد از سرکشی چیلرکاری که کارهای تاسیساتی را انجام می دهد با مشکل برخوردیم.

دمای قسمت های مختلف اواپراتور

در زیر یونیت آب جمع شده بود و هوا نسبت به هفته گذشته 15 درجه گرمتر شده بود. دوستم گفت شرط می بندم نوع مشکل شارژ گاز زیاد سیستم های تراکمی باشد و آخرین تبرید کار گاز زیادی را شارژ کرده است زیرا هفته گذشته هوا معتدل بود.

من گفتم: شرط می بندم که تو درست میگی. گیج را نصب کردم و تصمیم گرفتم سوپرهیت و سابکول را بررسی کنم. یونیت دارای اوریفیس بود و گاز مورد استفاده R-22 و دما 34 درجه بود که شرایطی است که یونیت برای کارکرد در این دما طراحی شده است.

فشار ساکشن 79 psig بود که معادل دمای 8.3 درجه است و سوپرهیت 0 درجه بود.

فشار دیسچارج 320 psig و سابکول 30° بود.

سیکل تبرید دارای مبرد اضافه بود. چه کار باید می کردیم، بایستی گاز اضافه را خارج می کردیم؟

به دوستم گفتم خیلی سخت است تا میزان شارژ گاز درست را با خارج کردن گاز بدست آوریم. پس گاز را ریکاوری کردیم و تصمیم به دوباره شارژ کردن گاز سیکل کردیم.

بازیافت گاز سیستم تراکمی

بعد از شارژ گاز، فشار ساکشن به 65 psig و 20 درجه سوپرهیت رسید. و فشار دیسچارج به 250 psig با 3 درجه سابکول رسید. و اجازه دادیم یونیت با این شرایط کار کند. اما بعد از مدتی علایم کمبود شارژ گاز را دیدیم و مقداری گاز به صورت بخار شارژ کردیم. تا به دما و فشار مناسب رسیدیم. و فشار ساکشن به 68 psig با سوپرهیت 12 درجه رسید. و فشار دیسچارج نیز 275 psig با سابکول 11 درجه رسید. دوستم گفت کار ما تمام شده، آیا می خواهی گیج مانیفولد را جدا کنم؟

شارژ گاز چیلر با در نظر گرفتن دما و فشار

به او گفتم: بهتره دست نگه داری و به مواردی را که بایستی چک کنیم فکر کنی.

دوستم گفت چه کار دیگری را می توانیم انجام دهیم؟

به او گفتم مهمترین پارامتر برای کارکرد مکانیکی درست کمپرسور روغن است. و بایستی برای هر سرویس اقدام به چک کردن سطح روغن در کمپرسور کنیم. تا از آسیب مکانیکی در اثر عدم وجود یا بیش از حد بودن روغن جلوگیری کنیم.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *