چیلر تراکمی و کمپرسور

ساختار اکسپنشن ولو ترموستاتیک

ساختار اکسپنشن ولو ترموستاتیک

ساختار اکسپنشن ولو ترموستاتیک

 

در این فیلم درباره ساختار اکسپنشن ولو ترموستاتیک صحبت میکنیم. اجزای شیر انبساط ترموستاتیک را در تصویر می توانید ببینید که شامل:

1-دیافراگم فلزی شیر انبساط:

دیافراگم فلزی یک صفحه فلزی انعطاف پذیراست که با فشار اواپراتور و گاز درون حباب وقتی به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

2-حباب شیر اکسپنشن:

درون حباب نصب شده بر روی خط ساکشن مملو از گاز است. در مورد چیلرهای تراکمی وکاربرد تهویه مطبوع، گاز پر شده در حباب، مشابه گاز مورد استفاده در تهویه مطبوع مورد نظر است. برای مثال اگر R-22 در چیلر استفاده شود از همان گاز در حباب نیز استفاده می شود. حباب از طریق لوله مویی به قسمت بالایی شیر انبساط متصل می شود. گاز موجود در حباب در اثر تغییرات دمای خط ساکشن دچار انبساط(گاز) و انقباض می شود و در نتیجه فشار درون حباب کم و یا زیاد می شود. این کم و زیاد شدن فشار باعث تاثیر بر صفحه دیا فراگمی بالای شیر می شود و باز و بسته شدن شیر را کنترل می کند.

3-نشیمنگاه و میله اکسپنشن ولو:

در پایین ترین قسمت شیر قرار دارد. نشیمنگاه شیر فلزی است که امکان عبور مبرد را فراهم می کند. میله به قسمت پایین دیافراگم متصل است و با حرکت خود باعث باز شدن شیر می شود. زمانی که دیافراگم رو به پایین حرکت می کند،  باعث باز شدن اکسپنشن ولو و زمانی که به بالا حرکت کند، شیر بسته می شود.

4-فنر شیر انبساط:

فنر در زیر اکسپنشن ولو قرار دارد. فنر تحت فشار است و تمایل دارد تا میله را رو به بالا و در جهت بستن شیر به حرکت درآورد. فشار فنر توسط سازنده تنظیم می شود و این میزان تنظیم وابسته به سوپرهیت اواپراتور است. یک پیچ برای تنظیم فشار فنر توسط سازنده ها تعبیه شده است.

در موارد ضروری می توان تنظیمات فنر را تغییر داد و در غیر این صورت فنر برای ظرفیت دقیق تنظیم شده است.

5-اتصال ورود و خروج اکسپنشن ولو:

مایع مبرد از اتصال ورودی و از کندانسور وارد شیر می شود و بعد از گذشتن از اریفیس و نشیمنگاه شیر به سمت اواپراتور حرکت می کند.

6-اکولایزر:

دو نوع شیر اکسپنشن وجود دارند:

  • شیرهای با اکولایزر داخلی
  • شیرهای با اکولایزر خارجی

برای مشاهده فیلم در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

برای مشاوره انتخاب شیرهای اکسنشن ولو ارموستاتیک با کارشناسان ما در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *