دسته های مرتبط

تاثیر هیتر کارتر کمپرسور کوپلند

در این فیلم تاثیر هیتر کارتر کمپرسور را با یکدیگر بررسی می کنیم.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

علل سوختن و خرابی چند کمپرسور کوپلند که به کارگاه گروه مهندسی مهراسپند فرستاده شده بود مورد بررسی قرار گرفت و به اپراتورها برای بازنگری در سیکل چیلر تراکمی و سردخانه گزارش داده شد.

در دو کمپرسور اول کوپلند همانطوری که مشاهده می کنید، سرسیلندر دچار نشتی شده بود. در کمپرسور دو مرحله ای، سوختگی نقطه ای در کویل سیم پیچ اتفاق افتاده بود و در کمپرسور 6 سیلندر، یکی از شاتون های کمپرسور شکسته بود و کمپرسور دچار لرزش و صدای زیادی بود.

تمامی این کمپرسورها در یک نکته دارای اشتراک هستند، همگی از گرم کن روغن کارتر کمپرسور استفاده نکرده بودند. در دو کمپرسور کوپلند اول به دلیل عدم استفاده از هیتر و مخلوط شدن روغن گاز در زمان راه اندازی و ورود حجم زیادی از کف به سیلندر، باعث به وجود آمدن ضربات هیدرولیک شده بود و در نتیجه باعث به وجود آمدن نشتی در سرسیلندر شده بود و درسیلندرها نیز به دلیل عدم روغنکاری مناسب باعث خوردگی رینگ ها شده بود.

کمپرسور 6 سیلندر کوپلند از 3 مشکل به صورت همزمان رنج می برده است. سوپاپ های دیسچارج کربونیره شده اند که نشان دهنده گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور و افزایش فشار دیسچارج است. همانطور که می بیند، پین های دوبل نگه دارنده سوپاپ ها  نیز خورده شده اند. پین های نگه دارنده سوپاپ ها در کمپرسورهای کوپلند نسبت به بعضی سازنده های دیگر کمپرسور ضعیف تر است و در این مورد خاص به دلیل عدم استفاده از لاستیک ضربه گیر سوپاپ، در محل نشیمنگاه سوپاپ ها در پین ها، پین ها دچار خوردگی شده اند.

همانطور که  می بینید یکی از شاتون ها شکسته است. علت این اتفاق را نیز می توان در هیتر کارتر کمپرسور جستجو کرد. به دلیل عدم استفاده از هیتر کارتر و ایجاد ضربات  هیدرولیکی، شاتون کمپرسور شکسته است.

http://mehrespand.ir/

اما در کمپرسور دو مرحله ای همانطور که می بینید. نشانه های قبلی که ذکر کردیم وجود ندارد و کمپرسور بعد از کارکرد نسبتا کوتاه مدتی دچار سوختگی شده است. سوختگی از نوع spot buring و در کویل سیم پیچی است. زمانی که هیتر استفاده نشود و روغن به صورت کف در آید. کف کل کارتر را پر خواهد کرد و در نتیجه میل لنگ و شاتون ها به سختی حرکت خواهد کرد و باعث به وجود آمدن نیروی شعاعی قوی و خوردگی بوش ها و استاتور می شود. افزایش آمپر مصرفی و نابالانسی در میل لنگ می تواند باعث سوختگی هایی شود که در حالت عادی نشانه آلودگی ( contamination ) است ولی در این مورد نیز کمپرسور از دو مشکل رنج می برده است. مشکل دوم مجدد به تعمیر اشتباه و ناصاف کردن ولوپلیت و ایجاد زائده بر روی آن برمی گردد پس اگر بگوییم علت خرابی کمپرسورها در 99% موارد یا به دلیل وجود مشکل در چیلر تراکمی و یا به دلیل تعمیر اشتباه کمپرسور است، اغراق نکرده ایم.

نشتی روغن سرسیلندر کمپرسور کوپلند

سوختگی در بین کویل سیم پیچی


منتشر شده در :// نویسنده:mehrspand

contact

تهران،خیابان آزادی،اتوبان نواب،جنب خیابان هاشمی،پلاک 48
شماره تماس:
09123873563
021-43855203

ایمیل پشتیبانی : info@mehrespand.ir
facebook google instagram twitter aparat pinterest

about us

این شرکت با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی تحت عنوان,ASHRAE-15مقررات و ایمنی تبرید مکانیکی ASAB9.1 و قوانین ASMEجهت مخازن تحت فشار در زمینه تاسیسات برودتی توانسته است بهترین راهکارهای تعمیر، سرویس، راهبری و تامین قطعات دستگاههای تهویه مطبوع را ارائه نماید و نیز با بهره گیری از توان علمی و تخصصی و دانش فنی روز دنیا نسبت به ارائه مشاوره و راهنمائی محققین ،دانشجویان و علاقه مندان به این رشته را فراهم نماید. علاقه مندان جهت دریافت هر گونه پاسخ در این زمینه با گروه مشاورین شرکت تماس حاصل نمایند.

mehrspand


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ است 2008-2015