دسته های مرتبط

آموزش مشکلات کمپرسور چیلر تراکمی

نقش در روغنکاری کمپرسور، خطای پرشی روغن(اوایل پرش) یا قطع(cut off)

پرشی روغن(کنترل فشار روغن)

  • کم بودن روغن در کارتر کمپرسور.
  • روغن در سیکل تبرید تله شده است، احتمالا در اپراتور.
  • فشار ساکشن خیلی پایین است.
  • مایع مبرد به کمپرسور بر می گردد(flood back)
  • اویل پمپ خراب است یا صافی روغن گرفتگی دارد.
  • هیتر کارتر خراب است یا کمپرسور هیتر ندارد.
  • شارژ گاز چیلر تراکمی کم است.
  • در رایزر ساکشن، تله روغن وجود ندارد یا به اندازه کافی وجود ندارد.
  • رابزر ساکشن خیلی طولانی است.
  • نقش در جدا کننده روغن(Oil sepenator) وجود دارد.
  • کویل اپراتور یخ زده است.
  • فن اپراتور به درستی کار نمی کند.
  • اکسپنشن ولو یا شیر انبساط ترموستاتیک یا الکترونیک بزرگ انتخاب شده است.
  • بوش ها یا رینگ ها یا دیواره سیلندر خورده شده است.
  • پرشی(سوئیچ کنترل فشار روغن) به درستی کار نمی کند یا مدار فرمان اشتباه است.

کمپرسور به صورت پیوسته کار می کند، قبل تر کمپرسور درست کار می کرده است.

  • بار چیلر تراکمی یا سردخانه زیاد است.
  • فضای مورد تهویه یا سردخانه افزایش یافته است.
  • درمورد آخرین تغییرات اعمالی سوال کنید.
  • شارژ گاز کم است.
  • به دلیل طراحی اشتباه خط مایع، فشار ساکشن کم است.
  • شیر انبساط (اکسپنشن ولو) تنظیم نیست.
  • اپراتور یخ زده یا کثیف است.
  • کندانسور کثیف است.
  • فیلترها کثیف هستند.
  • دیفراست به صورت پیوسته کار می کند.
  • کنترل فشار پایین، کنترل دما، شیر بای پس گاز داغ یا شیر کنترل ظرفیت درست کار نمی کند.
  • شیر رگلاتور فشار اپراتور (EPR) به درستی کار نمی کند.
  • سیکل چیلر تراکمی یا سرد خانه را چک کنید که نشتی وجود نداشته باشد.
  • کارکرد درست دیفراست را چک کنید.

کمپرسور به صورت پیوسته کار می کند(چیلرتازه نصب شده است)

  • بار اپراتور بیش از میزان طراحی است، دوباره طراحی شود.
  • لوله کشی اشتباه است.

کمپرسور روشن می شود اما با کنترل اورلود(اضافه بار)خاموش می شود

  • فشار ساکشن بیش از توانایی کمپرسور برای راه اندازی و کارکرد است.
  • فشاردیسچارج بالا است.
  • ولتاژ پایین است.
  • سیم کشی اشتباه است.
  • خازن راه انداز یا مدار به درستی کار نمی کند.
  • رله استارت به درستی کار نمی کند.
  • اورلود به درستی کار نمی کند.
  • سیم پیچ اتصال کوتاه یا اتصال بدنه شده است.
  • لقی های مجاز کمپرسور در هنگام تعمیر رعایت نشده یا مشکل مکانیکی وجود دارد.

کمپرسور استارت می شود اما زمان کارکرد کم است

  • اختلاف کنترل فشار یا دما کم است.
  • مبرد کم شارژ شده است.
  • فشار دیسچارج بالاست.
  • کثیفی کندانسور باعث قطع(cut out) فشار بالا می شود.
  • مبرد زیاد در سیستم بدون ریسیور وجود دارد.
  • نشتی وجود دارد.
  • فشار ساکشن بالاست.
  • ولتاژ بالا/پایین، ولتاژ نا بالانس است، افزایش آمپر وجود دارد.
  • مبرد اشتباه استفاده شده است.
  • جریال سیال مبرد کم است.و سوپرهیت بالاست.
  • جریان هوای گذری از اپراتور کم است.
  • دمای هوای آزاد در سیستم های هوا خنک پایین است.
  • شیر برقی خط مایع در زمان خاموشی کمپرسور رد می کند.
  • سیستم کم شارژ گاز شده است.
  • بارسیستم کم است و کنترل ظرفیت وجود ندارد.

کمپرسور استارت نمی شود اما زوزه می کشد

  • سیم کشی اشتباه است.
  • ولتاژ ورودی کم است.
  • خازن راه انداز یا دائم کار مشکل دارد.
  • سیم پیچ اتصال کوتاه یا اتصال زمین شده است.
  • لقی های مجاز کم است یا مشکل مکانیکی وجود دارد.

کمپرسور نه استارت می شود ونه زوزه می کشد

  • سیم کشی اشتباه انجام شده است.
  • فیوز سوخته و یا خطایی در موارد فرمان وجود دارد.
  • کلید حرارتی یا کنترل بار خطا داده است.
  • کنترل دما یا کنترل فشار مشکل دارد.
  • کنترل فشار بالا یا پایین خطا داده است.
  • کنترل فشار روغن(پرشی روغن) خطا داده است.
  • سیم پیچ سوخته است.

آمپر مصرفی کمپرسور بالاست

  • فشار ساکشن بالاتر از آن است که کمپرسور بتواند کار کند.
  • بار سیستم زیاد است.
  • سیم کشی اشتباه است.
  • ولتاژ بالا یا پایین است.
  • فشار دیسچارج بالاست.
  • مبرد اشتباه شارژ شده است.
  • مشکلات مکانیکی وجود دارد.
  • نابالانسی ولتاژ وجود دارد.
  • رله استارت چسبیده است.

فشار دیسچارج بالاست

  • هوا در سیستم است.
  • گردش هوا در کندانسور مناسب نیست.
  • فین های کندانسور گرفتگی دارد یا کثیف است.
  • شارژ گاز زیاد است.
  • جهت چرخش فن کندانسور اشتباه است.
  • فن موتور خراب است.
  • جریان آب کندانسور آبی مشکل دارد یا کندانسور آبی رسوب دارد.

فشار دیسچارج پایین است

  • هوای محیط خیلی سرد است.
  • سوپاپ ها آسیب دیده اند یا مشکل مکانیکی وجود دارد.
  • ریسیور در هوای سرد محیط نصب نشده است.
  • کنترل فشار برای فن های کندانسور وجود ندارد.
  • آب کندانسور خیلی سرد است.

فشار دیسچارج نوسان دارد

  • شارژگاز مناسب نیست.
  • کنترل فن کندانسور کالیبره نیست.
  • فن کندانسور نامنظم کار می کند.
  • دمای آب و جریان آب کندانسور آبی مناسب نیست.
  • فن برج خنک کننده درست فرمان نمی گیرد.

حباب در خط مایع وجود دارد

  • معمولا با سوپر هیت بالای خط ساکشن در خروجی اپراتور همزمان است.
  • شارژ مبرد مناسب نیست.
  • در صورت کنترل نامناسب فن کندانسور، حباب در خط مایع بوجود می آید.
  • خط مایع در هوای محیط گرم بدون عایق نصب شده است.

خازن دائم کار سوخته است

  • ولتاژ ورودی بالاست
  • ولتاژ ورودی پایین است.

خازن راه انداز سوخته است

  • رله راه انداز چسبیده است.
  • خازن اشتباه انتخاب شده است.
  • سیم پیچ راه انداز برای زمان طولانی در مدار است.
  • کمپرسور دارای زمانهای راه اندازی کوتاه مدت است.

رله استارت سوخته است

  • زمانهای کارکرد کمپرسور کوتاه است.
  • ولتاژ ورودی کم یا زیاد است.
  • رله راه انداز درست نصب نشده است.
  • رله راه انداز درست انتخاب نشده است.

فشار ساکشن بالاست-سوپر هیت خروجی اپراتور بالاست

  • بار سیستم زیاد است.
  • سیستم تزریق مایع کمپرسور درست کار نمی کند.
  • شیر انبساط درست نصب نشده است.

فشار ساکشن بالاست-سوپر هیت خروجی اپراتور بالاست

  • سیستم نابالانس است، بار سیستم بالاست.
  • نشتی وجود دارد.
  • دیفراست گاز داغ درست عمل نمی کند.
  • اکسپنشن ولو درست نصب نشده یا تنظیم نیست.

فشار ساکشن بالاست، سوپر هیت خروجی اپراتور پایین است.

  • شیر انبساط بزرگ انتخاب شده است.
  • اکولایز شیر انبساط گرفته یا درپوش خورده است.
  • رطوبت باعث یخ زدن شیرانبساط و بازماندن شیر شده است.
  • سوپر هیت شیر انبساط پایین تنظیم شده است.

فشار ساکشن پایین است- سوپر هیت در خروجی اپراتور بالاست.

  • به اپراتور به اندازه کافی گاز نمی رسد

فشار ساکشن پایین است-سوپر هیت خروجی اپراتور پایین است.

  • بار کم است.
  • ظرفیت کمپرسور بالاست و اپراتور دارای ظرفیت کم است.
  • کویل اپراتور یخ زده است.
  • توزیع گاز در اپراتور درست نیست.
  • توزیع هوا یا آب در اپراتور اشتباه است.
  • روغن زیاد در اپراتور تله شده است.

فشار ساکشن دارای نوسان است.

  • تنظیمات سوپر هیت اشتباه است.
  • حباب اکسپنشن ولو درست نصب نشده است.
  • خط اکولایزر دچار گرفتگی شده است.
  • فن های اپراتور به درستی کار نمی کنند.
  • اکسپنشن ولو بزرگ انتخاب شده است.
  • برگشت مایع به کمپرسور وجود دارد.
  • جریان آب دارای نوسان است.(کندانسور آبی)

سوپر هیت اپراتور خیلی بالاست.

  • گاز فلش در خط مایع وجود دارد.
  • گاز کم شارژ شده است.
  • افت فشار در خط مایع زیاد است که به دلیل سایز پایین خط مایع یا حرکت عمودی طولانی است.
  • طراحی لوله کشی اشتباه است.
  • شیر انبساط دچار گرفتگی شده است.
  • سیستم آلوده است یا رطوبت در سیستم زیاد است.
  • سایز اکسپنشن ولو کم است.
  • ظرفیت کمپرسور کم است یا اپراتور دارای سایز بزرگ است.
  • تنظیمات سوپر هیت شیر انبساط بالاست.

سوپر هیت اپراتور کم است.

  • شارژ گاز یا روغن کم است.
  • بار اپراتور کم یا نامناسب است.
  • اکولایز خارجی شیر انبساط درپوش خورده یا گرفته است.
  • رطوبت در سیستم باعث یخ زدن و باز ماندن شیر انبساط شده است.
  • سابکول بیش از اندازه است.
  • توزیع گاز در اپراتور اشتباه است.
  • اکسپنشن ولو درست نصب نشده است.
  • گردش آب یا هوا در اپراتور درست نیست.
  • اکسپنشن ولو بزرگ انتخاب شده است.
  • هیتر کارتر نصب نشده است.
  • اپراتور یخ زده است.
  • تنظیمات سوپرهیت خیلی پایین است.

منتشر شده در :// نویسنده:mehrspand

contact

شهرک صنعتی چهاردانگه. خیابان ۱۷. پلاک ۱۰
شماره تماس:
09123873563
021-43855203

ایمیل پشتیبانی : info@mehrespand.ir
facebook google instagram twitter aparat pinterest

about us

این شرکت با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی تحت عنوان,ASHRAE-15مقررات و ایمنی تبرید مکانیکی ASAB9.1 و قوانین ASMEجهت مخازن تحت فشار در زمینه تاسیسات برودتی توانسته است بهترین راهکارهای تعمیر، سرویس، راهبری و تامین قطعات دستگاههای تهویه مطبوع را ارائه نماید و نیز با بهره گیری از توان علمی و تخصصی و دانش فنی روز دنیا نسبت به ارائه مشاوره و راهنمائی محققین ،دانشجویان و علاقه مندان به این رشته را فراهم نماید. علاقه مندان جهت دریافت هر گونه پاسخ در این زمینه با گروه مشاورین شرکت تماس حاصل نمایند.

mehrspand


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ است 2008-2015