دسته های مرتبط

آموزش تعمیر کمپرسور پیستونی – گپ رینگ1 piston ring gap

برای تعمیر کمپرسور سیلندر پیستونی یا تعمیر کمپرسور اسکرو نیاز به داشتن تلورانس ها و میزان لقی های مجاز است. در مورد کمپرسورهای سیلندر پیستونی میزان های مجاز توسط شرکت های سازنده کمپرسور و سازندگان قطعات کمپرسور اعلام می گردد. بعضی از این مقادیر شامل لقی های مجاز بین روتور و استاتور، لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. در این فیلم به بررسی میزان مجاز گپ رینگ کمپرسور و خوردگی مجاز سیلندر کمپرسورهای سیلندر پیستونی می پردازیم. گپ رینگ ها به همراه دیگر تلورانس های کمپرسور موضوعی گیج کننده برای بعضی از تعمیرکاران است. میزان حداقل و حداکثر گپ رینگ مشخص کننده راندمان و کارکرد درست رینگ ها و پروسه کمپرس کردن کمپرسور است. میزان حداقل تلورانس بایستی برای رینگ در نظر گرفته شود تا در هنگام کارکرد کمپرسور در حداکثر دمای کاری دارای بیشترین راندمان باشد. پیشنهاد می شود حداقل فاصله 0035. اینچ به ازای هر اینچ قطر سیلندر برای میزان مجاز گپ رینگ در نظر بگیریم برای مثال قطر سیلندر 4 اینچی ضرب در 0035. اینچ برابر است با حداکثر فاصله 014. اینچ.

حداکثر میزان گپ رینگ مهمترین قسمت راندمان رینگ است که فاصله زیاد باعث از دست رفتن گاز کمپرس شده و کنترل روغن ضعیف و بوجود آمدن پدیده piston blow by یا ورود گاز کمپرس شده از سیلندر به کارتر کمپرسور می شود و باعث از دست رفتن قدرت و کنترل بر روغنکاری و فرار روغن از کمپرسور می شود به جز استفاده از فرمول های تقریب زنی گپ رینگ، می توان از جداول clearance مجاز که توسط سازندگان مختلف منتشر می شود استفاده کرد. به خاطر داشته باشید سازندگان مختلف کمپرسور سختگیری زیادی برای تلرانس های مجاز به خرج می دهند و در صورت افزایش سایز سیلندر نسبت به سایز اولیه مورد استفاده، به ازای افزایش تقریبی 001. اینچ قطر سیلندر بایستی میزان گپ رینگ به میزان 003. اینچ افزایش یابد.

برای چک کردن گپ رینگ، رینگ را در پایین ترین قسمت سیلندر نصب کنید(دقیقا زیر محل شروع کورس پیستون در سیلندر) و این قسمتی است که خورده نشده و رینگ برای آن طراحی شده است. نصب رینگ در محل خورده شده نشانگر افزایش گپ رینگ است که برابر میزان خوردگی سیلندر است. در تصویر تاثیر خوردگی سیلندر را در قسمتهای مختلف سیلندر و تاثیر آن بر گپ رینگ را می توانید ببینید. بایستی توجه کرد که در قسمتهای بالای سیلندر میزان خوردگی بیشتر است و در نتیجه میزان گپ رینگ به 012. اینچ می رسد که باعث افزایش گپ رینگ به میزان 036. اینچ می شود بنابراین ممکن است رینگ دارای 061. اینچ گپ در آن قسمت سیلندر باشد و این میزان تلورانس بینابینی است که سازنده پیشنهاد می کند. به این دلیل باید حداکثر میزان خوردگی 003. اینچ سیلندر را در نظر بگیریم و در هیچ موردی نباید برای تعویض رینگ به 012. اینچ تجاوز کند. در صورت خوردگی سیلندر به میزان گفته شده باید سیلندر rebore شود و رینگ مناسب با سایز بالاتر نصب شود.

چک کردن میزان گپ رینگ می تواند میزان خوردگی سیلندر را نشان دهد و از استفاده از رینگ با سایزهای اشتباه جلوگیری کند.

چه روشی به جز افزایش سایز سیلندر برای سیلندر خورده شده، وجود دارد؟


منتشر شده در :// نویسنده:mehrspand

contact

شهرک صنعتی چهاردانگه. خیابان ۱۷. پلاک ۱۰
شماره تماس:
09123873563
021-43855203

ایمیل پشتیبانی : info@mehrespand.ir
facebook google instagram twitter aparat pinterest

about us

این شرکت با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی تحت عنوان,ASHRAE-15مقررات و ایمنی تبرید مکانیکی ASAB9.1 و قوانین ASMEجهت مخازن تحت فشار در زمینه تاسیسات برودتی توانسته است بهترین راهکارهای تعمیر، سرویس، راهبری و تامین قطعات دستگاههای تهویه مطبوع را ارائه نماید و نیز با بهره گیری از توان علمی و تخصصی و دانش فنی روز دنیا نسبت به ارائه مشاوره و راهنمائی محققین ،دانشجویان و علاقه مندان به این رشته را فراهم نماید. علاقه مندان جهت دریافت هر گونه پاسخ در این زمینه با گروه مشاورین شرکت تماس حاصل نمایند.

mehrspand


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ است 2008-2015